2,5 jaar en slecht slapen... HELP

Hoi allemaal,
Onze kleine is nu net 2,5 jaar oud en slaapt snachts mega slecht. Ze slaapt overdag ongeveer 1 uur.
Savonds gaat ze rond 8 uur naar bed. Ze valt heel moeizaam in bed, heel erg aan het rekken en "kloten". Als ze eenmaal slaapt dan slaapt ze zonder wakker te worden tot half 11.
Vanaf half 11 wordt ze vaak wakker snachts huilend en totaal overstuur wakker.

Hoort dit erbij? Hebben jullie dit ook?
 
Zitten jullie in de zindelijkheids training? Klinkt namelijk heel bekend. Ondanks ze toen nog luiers droeg snachts werd ze wakker van haar blaas en helemaal overstuur omdat ze nu niet meer wist wat ze moest doen. Ik ben dus begonnen om rond 23.00u haar zonder te praten gewoon even op de toilet te zetten. En sindsdien ook de luiers weg snachts. Nooit meer paniek of huilend wakker. Wie weet is dat ook bij jullie. Zo niet dan alsnog veel succes met het probleem vinden/oplossen xx
 
Mijn zoontje van inmiddels bijna 3 heeft die nacht angsten ook soms en loopt ook in de avond tegenwoordig mega te rekken met de grappigste maar ook irritante smoezen (buikpijn, maar ook te moe om te slapen dus bij mama willen uitrusten ?). De nachtelijke heftige buien hebben we gehad toen hij een tijdje verstopt bleek te zitten en hele harde poep had. Uit angst hield hij het de hele dag op, dan kwam het in de nacht en deed heel veel pijn. Hij was dan half slapend en super boos en niet aanspreekbaar. Na een dagje kdv heeft hij ook vaak onrustige nachten. Ook denk ik dat het krijgen van een zusje invloed heeft gehad. Ze hebben heel veel te verwerken heb ik het idee en snappen voor het eerst van alles, maar dat is ook spannend. Sinterklaas heeft hier ook niet meegeholpen.. geen gouden tip dus maar wel herkenning. Hier was het dan regelmatig zo dat de dag om 5u begon voor iedereen ipv het normaal ook al veel te vroege 6u.. Het gaat de laatste 2 maanden overigens wel al echt een heel stuk beter dus er is hoop??
 
Terug
Bovenaan