2,5 jaar, valt veel

<p>Hoi,</p><p>Graag hoor ik hoe jullie 2,5 jarige zich motorisch beweegt. Onze zoon liep motorisch altijd wel wat achter, later zn mijlpalen bereikt qua kruipen, lopen etc.</p><p>Nu is hij 2,5 jaar. Waar ik me soms wel eens zorgen over maak is dat hij vrij vaak valt. Wel kan hij goed rennen, op zn tenen lopen, springen vanuit staande positie, tegen een bal schoppen etc. Hij heeft ook een voorzichtig karakter, dus op een klimrek omhoog klimmen zal je hem niet snel zien doen. Vallen jullie kinderen rond die leeftijd ook nog vaak?</p>
 
He hoi, 
Ik zou het even een keer op het CB aankaarten, het lijkt me niet iets om zorgen over te maken maar als hij toch een brilletje oid nodig heeft, is het zonde als het pas laat wordt ontdekt. 
Hier ook een bijna 2-jarige die soms nog zo lekker onhandig is en ook vaak valt. Loopt ook vaak tegen dingen op in alle haast. Heb zelf het idee dat het vooral karakter is; hij wil alles in zijn enthousiasme zo snel doet, dat de voorzichtigheid wat ontbreekt. En ook is hij motorich gewoon niet echt soepel; afstappen van fietsje e.d. lukt hem moeilijk. Hij moet binnenkort wel voor controle naar de oogarts (stond al langer gepland nav iets scheel kijken). Ik ga het daar nog wel even benadrukken. 
 
 
Mijn dochter was motorisch ook laat. Liep pas met 18.5 maanden en is ook altijd heeel voorzichtig. Ze is net 3 geworden en gaat nog altijd niet graag van een glijbaan of klimrek. Ze kon ook tot ruim 2 jaar niet zelf van een stoeprand afstappen enzo. 
Ze heeft 1 oogje wat een beetje loenst, dus we zijn naar de oogarts gegaan toen ze 2.5 was. Wat bleek? Ze moest een bril. Mijn man en ik hebben allebei prima ogen, dus t is geen familie trekje, maar gewoon pech voor haar. Ze heeft een sterkte van +3.5 aan beide ogen en de oogarts zei dat ze erg slecht diepte zag. Achteraf verklaart dat deels haar voorzichtige gedrag en waarom ze niet van een stoeprand kon afstappen.
Nu ze de bril heeft, gaat het beter. Ze blijft wel voorzichtig, dat is ook gewoon een stukje karakter wat erin zit...
Maar misschien kun je eens de ogen van je kindje laten opmeten? Misschien heefr het er niks mee te maken hoor, maar t zou zomaar kunnen! Baat het niet, dan schaad het niet!
 
Mijn dochter van bijna 2,5 valt ook heel veel. Ook een hele late kruiper er loper. Nadat ze bij de nieuwe peutergroep opmerkten dat ze 'raar'  liep ben ik eens naar de kinderfysio geweest, was ik daarvoor ook al omdat ze maar niet ging lopen. 
mijn dochter heeft een beetje last van hypermobiliteit, het kost haar dus extra energie om de grove motoriek goed aan te sturen. Wanneer ze moe wordt valt ze heel vaak. Ze is dan ook echt onhandig. 


ik ging overigens niet naar de fysio omdat ik me zorgen maak maar om te kijken of ik haar op de 1 of andere manier kon helpen om beter en stabieler te lopen. Behalve goede stevige schoenen ( die ze al had) kon ik verder niets anders doen 
 
Mijn dochter is 4,5 jaar en valt regelmatig met lopen. Aan haar ogen mankeert niks. Mijn dochter is gewoon een kluns op het gebied van de grove moteriek. Kleine moteriek daarintegen is ze weer heel erg goed. Elk kind is anders, zou mij er niet druk om maken. (behalve even de ogen laten testen om dat uit te sluiten)
 
Mijn zoontje, toen net iets jonger, viel ook vrij vaak. Verwijzing naar de fysio gehad. Toen ze hem een bal uit de lucht zag schoppen zag ze eigenlijk al dat het wel goed zat. Wel heeft hij brede voeten en waren zijn schoenen te smal. We zijn toen naar een speciale schoenwinkel geweest die schoenen in breedtematen verkoopt en sindsdien is het probleem.opgelost. 
 
Terug
Bovenaan