2,5 maand en "spelen"

Hallo allemaal,

Mijn zoontje is 2,5 maand. Het is ons derde kind. De andere twee kinderen zijn 5 en 7. Er zit dus wel wat tijd tussen. Ik geniet met volle teugen van onze benjamin, maar merk ook dat ik heel veel met hem bezig ben. Wanneer hij maar een kik geeft sta ik boven de wieg/ wagen/ box enz.    

Meestal leg ik hem, na zijn voeding en te hebben geknuffeld, even in de box omdat hij dan nog wakker is, zodat hij kan"spelen". Er hangt een mobiel in de box, er ligt eenfel gekleurd knuffelt en er hangt zo'n ding waar hij tegenaan kan slaan/ schoppen in de box. Wanneer ik hem erin leg, is hij een paar minuten zoet en "speelt" hij wat. Maar dan begint 'ie te huilen en is hij nergens meer mee te vermaken. Ik leg 'm vervolgens op bed waar hij, soms meteen soms na een poosje in slaap valt.

Ik vraag me af wanneer een kind zich een beetje kan vermaken. Ik herinner me van m'n oudste twee dat zij zich best een tijdje in de box konden vermaken en vaak zelfs in slaap vielen (nu vind ik het niet zo erg dat  m'n jongste gewoon in z'n bedje slaapt, hoor).  Wat is jullie ervaring, wanneer kan een baby "spelen" ? Of verwacht ik nu gewoon  teveel van m'n kind?  

Goetjes,
Doornroosje  
 
hoinhoi,

mijn dochter is vandaag 2 maanden en vermaakt zich meestal alleen in de box.
Ze vind muziekjes en kleurtjes helemaal geweldig.
Muziekmobiel en poppetjes met muziek vind ze erg leuk en nu begint ze soms zelf tegenaan te slaan en begint dan te lachen.
Tegen de knuffeltjes van de mobiel brabbelt ze ook.
Ook hebben we een waggelman van stof in de box staan en die vind ze ook wel leuk zolang die niet na haar kant op komt.   ik weet niet of je speeltjes met muziek/ lichtjes ofzo in de box hebt liggen maar dat vinden ze meestal erg leuk.

groetjes fanny

 
Hoi hoi,

Mijn dochter is nu 3 maanden en kan dat ook nog niet hoor! Mijn zoon deed dat toen al wel... maar die kon zich ook al omrollen en speeltjes vastpakken. Die had dus iets te doen, ik denk dat dat het verschil is.
Overigens vind mijn dochter de box sowieso helemaal niet leuk :-( Als ik haar midden in de kamer op de grond leg kan ik haar veel langer 'alleen' laten liggen! Misschien vindt jouw kleintje dat ook leuker?!

 
Hai!

Mijn zoon is nu 3 maanden en kan zich absoluut niet vermaken in de box. Als hij wakker is ben ik meestal na de voeding wel even met hem aan het 'spelen' maar als ik hem in de box wil leggen begint hij te schreeuwen. Nou ben ik niet iemand die haar kins bij ieder kikje optilt, maar hij houdt het rustig een half uur vol. Dan wil hij ook niet meer spelen en wordt hij alleen rustig als ik met hem in mijn armen door de kamer heen en weer loop. Ik begin al slijtsporen in het laminaat te zien! ;) Om maar aan te geven dat blijkbaar niet ieder kind zichzelf kan vermaken. Mijn oudste kon dat wel, die lag lekker in de box te brabbelen en te kijken. Ik ga er maar vanuit dat het een fase is en af en toe laat ik hem toch maar even brullen. Ik kan niet de hele dag op meneers verzoek alleen maar door de kamer heen en weer lopen!

Maar mochten er meer tips zijn wat te doen, dan houdt ik me ook aanbevolen hoor!!!

Grtz, Stasha.
 
Hoi,

Mijn dochtertje, vandaag 8 weken, begint langzaamaan wat meer om zich heen te kijken en kan nu een paar minuten alleen in de box liggen. Ze heeft nog niet zoveel aandacht voor het speelgoed, maar kan wel een tijdje naar de mobile (met muziek) liggen kijken als ik die aanzet. Daarna kijkt ze dan nog even om zich heen, bv. naar het raam of naar iets met een leuke felle kleur, en dan vindt ze het wel weer tijd dat ik haar kom halen.
In de box slapen doet ze niet meer, er is te veel te zien. Als ze moe wordt en gaat gapen of jengelen, breng ik haar naar bed. (Overigens stuit dat meestal wel op protest, hoor!)

Betje.
 
Terug
Bovenaan