2 borsten aanbieden

<p>Ik geef borstvoeding. Nu merk ik dat me dochter aan 1 borst niet genoeg heeft dus ik geef haar nu 2 borsten.</p><p>Nu is het zo als ik snachts voed ze al na 1 borst in slaap val. </p><p>Moet ik haar wakker maken zodat ze toch ook die 2de borst drinkt of gewoon laten liggen.</p><p>Kunnen jullie me misschien helpen</p>

Onze oudste viel ook vaak in slaap tijdens bet drinken. Ik gaf dan eerste de ene borst, dan verschonen (dan werd hij weer wakker) en daarna de 2e borst.
Ik weet niet hoe oud je kindje is, maar als ze een beetje goed al op gewicht is, kan je het snachts dan ook bij 1 borst laten als ze daarna dan weer lang doorslaapt. Als ze na 1 borst in slaap valt en dan zich na 1 uur ofzo weer meldt, dan zou ik nog wel even bewust beide borsten aanbieden (dus verschonen tussendoor). 
Onze jongste was een kilo zwaardee bij de geboorte dan de 1e (ruim 4kilo). Voor hem was 1 borst genoeg snachts, daarna sliep hij dan weer circa 3uur.
Overdag altijd beide borsten gegeven per voeding. 
Tja het is altijd even zoeken in het begin wat je kindje nodig heeft. Lastig he.. Ik werd er zelf bij de oudste ook af en toe best onzeker van.

Ze is zondag 10 weken oud, en ze komt de ene keer na 1,5 uur en de andere keer na 2,5 uur.
Maar hoe zou ik dit bijvoorbeeld kunnen oplossen als ik weer gaat werken. Ze krijgt dan de fles? Daar ben ik nu zo mee bezig dat ik het niet meee weet

Ze is zondag 10 weken oud, en ze komt de ene keer na 1,5 uur en de andere keer na 2,5 uur.
Maar hoe zou ik dit bijvoorbeeld kunnen oplossen als ik weer gaat werken. Ze krijgt dan de fles? Daar ben ik nu zo mee bezig dat ik het niet meee weet

Ik bied altijd twee borsten aan, elke voeding. De ene keer wil hij daar nog langer van drinken dan de andere keer. Als hij tussendoor in slaap valt is inderdaad de truc van verschonen een goede, maar wat ik vaker deed was beetje drukken in de handpalm of in de voetzolen, dat advies kreeg ik van de verpleegkundige in t ziekenhuis (keizersnede bevalling) en werkte bij ons meestal goed. Als je daar wat drukte, wel wat kracht gebruiken, maar natuurlijk ook niet heel hard, moet niet pijn doen, maar even alerter maken.
Ben inmiddels weer aan t werk, en kolf dan op de tijdstippen dat hij anders (ongeveer) zou drinken. Ik kolf ook dubbelzijdig (beide borsten), anders zou ik ook niet genoeg cc per voeding kolven. Wat ik de ene dag kolf, krijgt hij de volgende werkdag. Dus de eerste keer was obv de voorraad die ik al had gekolvd voor ik weer ging werken. Door telkens na een voeding nog even te kolven, of tussendoor. En al die kleine beetjes kon ik verzamelen tot een aantal voedingen. Ik heb nooit veel melk productie gehad, dus is altijd wel even puzzelen geweest bij mij. 

ook met de fles kan je haar gewoon tussendoor verschonen als ze in slaap is gevallen. Ik heb destijds altijd geprobeerd ca 3uur tussen de voedingen te laten (+- een half uur, dus tussen 2.5 en 3.5u). Aan de ene kant omdat vaker echt te veel van het goede was voor mijn tepels, aan de andere kant zodat de kleine ook leerde dat hij zich vol moest drinken op de momenten dat er gevoed werd. Bij ons werkte dit erg goed. 

Terug
Bovenaan