2 cm ontsluiting!!

A

Anoniem

Guest
he meiden,

ik heb vorige week echt een tegenslag te verwerken gekregen.Ik had vorige week maandag heel de dag al wat krampen maar maakte me niet echt zorgen,ineens savonds na het EK werden de krampen erger en toch maar even huisartsenpost gebeld.We mochten gelijk langskomen,en toen werd ik aan het ctg gelegd en de kleine ging gelukkig helemaal goed.Toen kregen we een echo en die was ook goed en toen gingen ze inwendig met de echo kijken en toen kwam de schrik.IK HAD 2 CM ONTSLUITING!

Ik moest gelijk opgenomen worden.Ik schrok me wild,ik dacht dat ik weer aan het zeuren was.
Ik moest eerst volledige bedrust houden en dan gingen ze de volgende dag weer onderzoeken.Ik heb een paar dagen in een roes geleefd en mijn man maakte zich erge zorgen.

Na 2 dagen mocht ik weer lekker zelf douchen en naar het toilet.En mocht elke dag weer wat meer lopen.
Ik mocht mischien wel in het weekend naar huis.
Maar ineens kreeg ik vrijdag weer erge krampen,Dus weer allerlei onderzoeken,maar ze konden nix vinden.Maar kreeg ook geen pijnstilling of paracetamol.En ik huilde van de pijn.

Zaterdag weer een echo gehad en mocht niet naar huis omdat ze niet wisten waar die krampen vandaan kwamen.

Op dat punt brak ik.Ik barste in huilen uit terwijl ik die dagen ervoor zo nuchter was geweest.Mijn man schrok en ook de gyneacoloog.Gelukkig werd ik goed opgevangen.

En nu mocht ik gister naar huis,maar moest heel rustig aandoen,alleen lopen voor de wc of de douche en drinken te pakken.

En nu pas dringt het tot me door wat er allemaal is gebeurd.En dat het zo wie zo een vroeggeboorte gaat worden.

Ik ben zelf met 30 weken geboren en de artsen zijn al blij als ik dat haal.
Dat is nu nog 3 WEKEN!

Ben vandaag erg emotioneel en bang voor wat er allemaal gaat gebeuren.En ik wil het niet altijd tegen mijn man zegen als ik verdrietig ben want hij maakt zich al zo'n zorgen.

Ik moest dit even allemaal van me afschrijven...

liefs kimberley.

Hallo Kimberley,

Goh, wat een verhaal zeg. Ik kan me voorstellen dat je heel emotioneel bent.
Ik denk dat je gewoon moed moet houden en hopen dat je kindje zolang mogelijk blijft zitten.
Waar bestonden die krampen dan uit? Had je een soort weeen??
Ik wil je heel veel sterkte en gezondheid wensen voor jullie tweetjes.......

Gr,
Sonja

Hoi Kimberley,

Jeetje wat een gekte moet dat zijn geweest de afgelopen week voor jullie. Ik hoop echt dat je kindje nog wat langer mag blijven zitten.

Heel veel sterkte en doe maar echt rustig aan hoor! Laat alle anderen maar voor je lopen want jij en je kindje zijn nu echt even het aller belangrijkste.

En als je het even nodig hebt om van je af te klagen dan kan je natuurlijk altijd op het forum terecht. We zijn er voor de leuke en minder leuke dingen.

Groetjes Joyce

Hoi Kimberly,

Schrikken zeg.
Maar blijf gewoon rustig. Bij mijn eerste kindje heb ik vanaf 28 weken rust en 2x ziekenhuisopname gehad ivm weeen etc. Uiteindelijk is ze pas na 38 weken geboren (na inleiding). Dus dit wil helemaal niet zeggen dat het een vroeggeboorte wordt.
Ook een vriendin van mij had met 28 weken al 5 cm ontsluiting en die is gewoon thuis bevallen rond de uitgerekende datum.
Moed houden dus.
Liefs Nienke

Zo dat is schrikken zeg. Goed rust houden hoor en goed naar je lichaam luisteren

Ik wens je veel sterkte en duim voor je dat de baby gewoon lekker blijft zitten tot het eind.

Liefs Diana

Hoi Kimberly!

Jeetje zeg! Lekker rustig aan hoor! Probeer te genieten van de rust, als je platligt groeit je kindje ook meer. Bij m'n vorige zwangerschap lag ik ook plat vanaf week 24. Ik had een verkleving en daardoor steeds bloedingen. Billy is met 35wk gehaald. Ik slik al een hele poos weeenremmers,Prepar, een halfje elke 8uur, puur voorzorgsmaatregel. (bijwerking trilhanden en wat hartkloppingen een uur na inname)  Beebje wordt ook met een keizersnee geboren, netals de vorige 2... Ioannis werd in week 40 gehaald want hij wou niet indalen, de navelstreng zat om z;n hals.
Probeer positief te blijven meid! Ik weet nog dat 30wk ook mijn streven was, had mooi de 35 gehaald! (met veel tranen hoor...)
Enne, je partner, vanuit zijn hoek, hij deelt met jou jullie kindje maar hij is hulpeloos... Jij bent degene met de 'controle' jij draagt/voelt t kindje veel meer dat moet best frustrerend en hulpeloosheid geven en onmacht. Het is ook zwaar voor hem daarom is t denk ik goed om je gevoelens te delen, het scheelt voor jou de helft in 'gewicht' en hij voelt toch ook wel het frustrerende maar kan het misschien alleen niet goed plaatsen. (Ik heb een seminar psychologie en zwangerschap gevolgd, ben nu zwanger van de 3de en begrijp nu pas een beetje de rol van de papa)
Heeeeeeeeel veel sterkte en rust en niet te veel malen. Lekker lezen, internetten, tv kijken,bellen en je voorbereiden op weinig (nacht)rust haha!
liefs,Priscilla

Hoi Kimberly,

Van mij ook heel veel sterkte en ik duim voor je dat het allemaal tot rust komt.

groetjes

Staartmees

Hoi Kimberley,

Ik kan mij heel goed voorstellen dat je vreselijk bent geschrokken!!
Doe rustig aan hoor, elke dag die de kleine in je buik blijft is mooi meegenomen....
Heel veel sterkte en ik hoop dat de baby nog een hele tijd blijft zitten waar die is...

Groetjes Kirsten

Terug
Bovenaan