2 dagen goed ongi, maar wel zwanger?????? Welke test kan ik het beste kopen??

A

Anoniem

Guest
Misschien een rare vraag hoe het er boven staat, maar ik zal even uitleggen wat er is....
Ik ben namelijk in februari met de pil gestopt ik heb de strip helemaal geslikt en daarna een pil-ongi gehad.....Nu moest ik 4 weken daarna ongi worden, maar dat kwam niet...ik 4dagen wachten een test doen, was negatief! 3dagen erna kwam mijn ongi los?? De eerste dag had ik maar een klein beetje bloed en die andere 2 dagen echt goed bloeden...en daarna was het ineens weg!! Terwijl ik normaal wel zo'n 5 a 6 dagen ongi ben. Nu kan het misschien ook door de pil stop komen, maar ik heb nog wat last van dingen. Zo zijn mijn borsten aan het groeien, ik heb er ineens 2kilo bij aanzitten!! Ik heb telkens last van trekkende pijn in me zijen en boven me liezen....af en toe wat krampjes en me onderbuik is ook voller! Nu ben ik ineens elke avond misselijk, het begon eerst elke ker op bed, maar nu begint het al om een uur of 5...ook nooit last van gehad...nu kunnen die klachten misschien komen door het stoppen of toch zwanger?? Ik heb bij de eerste een test gehad met 6 weken pas (toen had ik het pas door) en dat was maar een heel licht streepje die na 2dagen ook alweer weg was...Misschien heb ik te vroeg getest??? Ik lees namelijk dat er wel meer vrouwen zijn die in het begin 2 dagen ofzo bloeden omdat ze normaal hun ongi hadden moeten hebben....Wie kan me helpen wie weet hier wat vanaf???

En welke zwangerschapstesten kan ik het beste kopen via internet en welke niet?? is namelijk wat makkelijker voor mij want ik heb hier geen winkel in het dorp!!

Als je een licht streepje hebt gezien was de test positief en eenmaal positief kan het niet opeens negatief meer zij. Je bent dus zwanger. Als je toch nog graag een test wil doen zou ik gewoon langs de huisarts gaan. Daar kan je sneller terecht dan dat je moet wachten op het verzenden van een zwangerschapstest.

groetjes,
Wietske

Testen mag je over het algemeen niet meer aflezen na 10 minuten, dan zijn ze onbetrouwbaar. Streepje kan verdwijnen, maar er kan ook een streepje verschijnen na die 10 minuten.

Wil je iets duidelijks, neem dan de test van Clear Blue, de digitale.
Die zegt: Zwanger/Niet zwanger. Lekker duidelijk.

Miep

Bedankt voor jullie reacties....ik heb 4dagen naar me NOD een test gedaan, die was negatief! En 3 dagen erna kreeg ik alsnog me onig?? Of wat het ook was!! Ik ben nu alweer meer dan een week verder, en wil nog weleens een test doen want ik heb steeds overal last van. De misselijkheid begint nu aan het eind van de ochtend al!! Ik had bij me eerste kindje een heel licht streepje die toen verdwenen was na 2 dagen maar ik was wel dik zwanger!! En nu heb ik ook echt sterk het gevoel dat het weer zo is, omdat ik me precies voel als bij de eerste!! Maar ik durf haast geen test te doen ben bang dat ie weer negatief is en dat ik me zelf alleen maar voor de gek hou. Maar als het zo aanblijft zal ik het toch wel moeten doen!!

Ik heb alleen gehoord dat het nadeel van de digitale is dat al je niet zoveel HCG in je urine hebt zitten hij niet uitslaat. Bij de andere testen geven ze iig nog een licht streepje met dezelfde concentatie HCG. En zonder HCG kan er geen streepje tevoorschijn komen (of een plusje). Bij mij verscheen het streepje pas na 8 of 9 minuten. Ik had dit ook verteld aan de HA, hij zei dat de test dan echt niet onbetrouwbaar was geworden zoals in de bijsluiter stond. Je moet hem alleen niet pas na 10 minuten gaan aflezen, omdat dan het streepje weggetrokken kan zijn en je dan denkt dat je negatief getest hebt.

groetjes,
Wietske

hoi hoi

Ik zou gewoon nog een test doen!! Als je het vermoeden hebt, gewoon doen. Want het gebeurd idd nog wel eens dat een zwangere, die direct bevrucht is na het stoppen met de pil, toch wat ongi word. De baarmoeder houd dan nog even illegaal een schoonmaakbeurtje. Maar de klachten kunnen ook veroorzaakt worden door het stoppen, je hele hormoonhuishouding ligt dan wat overhoop, en dat kan dezelfde klachten als een zwangere geven.       succes!!!

liefs janine

Terug
Bovenaan