2 dagen in de week overdag niet kolven

Hoi,

Ik zoek ervaringen van dames die na 9 maanden kolfrecht willen stoppen maar nog wel BV willen blijven geven.

Dochter krijgt
08:00 live BV
10:00 fruithap
12:30 afgekolfde BV + brood
15:00 yoghurtje plantaardig
16:30 groentehap
18:30 live BV
22:00 live BV

Ik werk drie dagen per week.
2 dagen 09:00-17:00
1 dag 13:00-17:00 (deze dag geef ik de BV live nog thuis)

Mijn vraag is of je op de 2 werkdagen ook overdag kan stoppen met kolven. Zoals je ook bijvoorbeeld snachts doorslaapt en ook niet kolft of voeding geeft.

En alle overige dagen wel nog een voeding doet rond 12:30. Gaat je productie door deze 2 dagen achteruit?
 
Dat verschilt denk ik echt per vrouw. Na 9 maanden is je productie waarschijnlijk al redelijk steady? Ik heb heel lang alleen een ochtend en avondvoeding gegeven en dat ging goed maar bij sommige dames zakt de productie dan bijv wel in. Ik zou het gewoon proberen. En als je het idee hebt dat het terugloopt zou je eventueel in je pauze kunnen kolven als je geen kolfrecht meer hebt? Ik weet niet hoe vaak je nu kolft op je werk? Ik heb altijd maar 1 keer gekolfd op een werkdag dus dat deed ik tussen de middag. Succes! Hopelijk blijft je productie op peil. 
 
Vooorzover mij bekend is het voor je melkproductie het beste het iedere dag op hetzelfde moment te doen. 
Je kan wel gewoon bijvoorbeeld 's ochtends en 's avonds blijven kolven.
Je hebt bijvoorbeeld nutrilon prefea speciaal voor naast de borstvoeding ( bevat extra vitamine k t.o.v. de gewone nutrilon). Ging bij ons goed samen.
 
Dat hangt af per persoon. Ik kolfde altijd voordat ik naar mijn werk ging (dus na de live bv) en voor het slapen. Dat was bij mij bij 9 maanden voldoende het op gang te houden. 
Mijn dochter at al voldoende vaste voeding trouwens om het aan te vullen. 
De nutrilon prefea is trouwens een marketing truc.... 
 
Ik kolf nu 2 keer. 11:00 en 15:00. Wil bij 8 maanden overstappen naar 1x per dag om 12:30 zodat dat overeenkomt met de voedingstijd op alle andere vrije dagen. Ik ga het gewoon proberen om dan op 2 dagen niet meer te kolven om 12:30. En zie dan vanzelf wel of het afneemt. Misschien snachts een keertje aanleggen tijdelijk om de productie op gang te houden. 
ik ga ervanuit dat het na 9,5 a 10 maanden wel zo stabiel is dat het moet lukken. 


Dankje voor de antwoorden 
 
Terug
Bovenaan