2 dagen voor menstruatie eisprong?!

<p>Hoihoi,</p><p>Even een vraagje...</p><p>Mijn vriend en ik proberen zwanger te worden. Na maanden proberen heb ik eindelijk mijn "piekvruchtbaarheid" gevonden via CB 4 daag of meer vruchtbare dagen. Alleen, 2 dagen later werd ik ongesteld. Iemand hier toevallig ervaring mee of een gelijk soort verhaal?? Was er iets mis met de test of met mij...  ;)</p>

Uhm ik denk dat die test niet klopt.. wellicht deed je lijf een poging tot innestelling en ging t mis, maar had de ovutest hcg opgepikt? Kan me niks anders voorstellen..

Dat is inderdaad ook nog een optie...
Ik wist even niet meer wat ik denken moest, ondertussen 9 maanden verder en vind niet altijd mijn ei zegmaar. Dus was zo blij hem eindelijk te vinden ;)

Hmm, ja, dat is inderdaad wel een gek verhaal. Ergens klopt er iets niet... ? 
Hoe onregelmatig of kort of lang je cyclus ook is, de periode tussen de eisprong en je ongesteldheid is in principe altijd 14 dagen. De tijd voor de eisprong kan van vrouw tot vrouw erg verschillen. Dus 2 dagen voor je menstruatie je eisprong, nee, dat kan echt niet... ? 
Dus of de test was fout, of idd een bevruchting een daardoor hcg in je lichaam of...? Wie zal het zeggen... Hopelijk vind je snel een manier op je eisprong te meten! 

Dat is (helaas) niet waar mama van Yara. Volgens de boekjes duurt hey 14 dagen van eisprong tot menstruatie, maar er zijn zoveel dames bij wie dat niet is inclusief ikzelf! Altijd maar ong 9 dagen gehad van eisprong tot menstruatie (korte luteale fase dus). 2 dagen lijkt me dan wel weer extreem kort, zo niet onmogelijk ;) even blijven kijken of dat meerdere maanden zo is, want dan zou ik eens naar een arts gaan. Maar denk eerder dat er iets niet met de test klopte

Dankjewel voor jullie reacties.
Ik las inderdaad dat er veel vrouwen zijn met een korte lutale fase, maar 2 leek me ook zo kort... Zo jammer als dingen buiten het boekje gaan. Hoe kwam jij erachter dat je lutale fase van 9 dagen had? En heeft dat  nog invloed op je vruchtbaarheid (ben nieuwsgierig, voel je niet verplicht op te antwoorden:))
We gaan het blijven onderzoeken :)

Wellicht heb je PCOS? Dan zijn ovulatietesten niet altijd betrouwbaar en kunnen een vals positieve uitslag geven. Heb je een regelmatige cyclus? Was het echt een menstruatie of kan het ook een ovulatiebloeding geweest zijn?
De eerste keer hebben we geen ovulatietesten gebruikt. De tweede keer wel en ook ik had een korte(re) LF. Ik heb de mazzel gehad 2x snel zwanger te zijn geworden. Na mijn laatste bevalling heb ik duidelijk verlies van vruchtbaar slijm rond mijn eisprong en mijn borsten staan dan op knappen. Dat is nu wel ongeveer 14 dagen voor NOD

Mijn cyclus zit tussen de 4,5 en 6 weken, met een gemiddelde van 5. Dus ja, onregelmatig is het wel... ik verlies wel zoveel bloed als normaal bij menstruatie, maar heb geen menstruatie klachten zegmaar ;-).
Fijn om te horen dat ondanks je korte LF toch 2 keer snel zwanger mocht worden! Had van het weekend ook echt gevoelige borsten en dus een smiley op m'n test. Hopelijk volgende maand... en anders over 2/3 maanden richting de dokter!

Terug
Bovenaan