2 de kind

Hoi hoi en vraagje wanneer waren jullie klaar voor de 2 de kind? mijn man wilt heel graag de 2 de kind maar ik ben zo aan bet twijfelen ene keer wil ik het heel graag andere keer weer nee voel me er niet klaar voor, en om dat ze ook nog 2 is zij heeft de aandacht nodig ben zo bang dat ik haar minder aandacht ga geven en minder voor haar kom want je weet maar nooit wat voor zwangerschap je krijgt en naar de bevallig zo lastig allemaal??

Tja, die vraag kun je a alleen maar zelf beantwoorden. Vergeet niet dat het nog minimaal 9 maanden duurt en dan is je kindje alweer een heel jaar ouder. Met 2.5 a 3.5 jaar is je kindje al heel groot en zelfstandig hoor, genoeg mensen krijgen 2 k kinderen binnen 1.5 jaar ;)

Mijn dochters schelen 21 maanden en ja, dat was echt even pittig die eerste maanden. Maar je bent wel snel uit de luiers, ze hebben écht veel aan elkaar nu ze groter groeien en hebben dezelfde interesses. Allemaal grote voordelen. Ik begin niet weer helemaal opnieuw aan die babytijd, ik zat er toch nog een soort middenin toen de 2e geboren werd...

De tweede is geboren met een geplande keizersnede ivm stuitligging en ja, ook dat was pittig. 6 Weken lang niet tillen en voor 2 kleine kinderen zorgen. Maar uiteindelijk komt het toch allemaal op zn pootjes terecht, aan elke dag komt een einde en ze worden vanzelf groter :)

Het perfecte leeftijdsverschil bestaat niet denk ik altijd maar. Overal zitten voor- en nadelen aan. De keuze is aan jezelf!

Ik begrijp je helemaal, ik stelde het elke keer uit een 2de eerst dacht ik nou als ze 2jr is toen werd het 3jr. Ook omdat ik dat gevoel niet kreeg. En toen ging ik rekenen en ik dacht ok dan is ze ondertussen 4 gaat ze naar school, heb ik weer alle tijd voor de 2de zonder dat de eerste eronder "lijd" zo zag ik het ook in mijn hoofd ? Door die gedachte gang kon ik het wat beter verwerken en denken ja ik wil dit graag. Ben nu 36w zwanger en het gevoel bekruipt me nog wel eens van ohjeejj zometeen is het al zover. ?

Ja idd zo zit ik dus ook te denken dan is ze 4 en gaat ze lekker naar school en dan heeft ze al haar aandacht gehad en misschien word ze dan ook niet jaloers want ons kleine meid is zo jaloers als we en ander kind effen vast houden van vrienden ze schreeuwt helemaal uit bij papa ook best moeilijk dit

Wij gingen proberen toen dochter 1 werd, met het idee dat t begin dan pittig is maar ze dezelfde interesses hebben en je zit toch al met luiers. Door miskraam en mislukte pogingen lukte het pas een jaar later bijna, en zal dochter 2,5 zijn. Voordeel is dat ze goed loopt, praat, eet, spullen kan pakken en opruimen, enz. Mensen die er 4 jaar tussen willen om weer 100% aandacht te hebben voor nr 2 snap ik ook. 2e zwangerschap met een drukke peuter is wel zwaarder, maar ik kijk er echt naar uit om weer een kindje te verwelkomen.

4 jaar ertussen is in sommige dingen ideaal ja, aan de andere kant begin je weer helemaal opnieuw met hele dagen een kindje thuis én je moet meerdere keren per dag naar school heen en weer en steeds de baby mee sjouwen. Da's ook best gedoe hoor, een dreumes of peuter neem je makkelijker 4x per dag mee naar school dan een baby met flesjes/slaapjes etc...

Als mijn oudste naar school gaat, is de jongste alweer ruim 2 en zitten we niet meer zo gebonden aan slaapjes. Daarnaast gaar zij dan naar de peuterspeelzaal 2 ochtenden en dan heb ik dus zomaar 2 hele ochtenden voor mezelf. Als je dan weer een baby hebt, zit je wéér hele dagen aan huis met een baby. Vandaar dat ik het juist fijn vindt dat er maar 2 jaar tussen mn dochters zit en geen 4 jaar. Zoals ik al zei, overal zitten voor- en nadelen aan!

Bij ons begon het vanaf 6 maanden echt wel weer te kriebelen, ik denk dat je het vanzelf voelt wanneer je er klaar voor bent. (Overigens waren wij dat toen nog niet, ik had immers nog geen cyclus en ivm keizersnede en het advies om minstens 9 maanden te wachten wilden we het toen nog even uitstellen.) Ik denk dat je het vanzelf voelt wanneer je er klaar voor bent om er weer voor te gaan, dat op gegeven moment die kriebels voor een tweede sterker wegen dan de zorgen die je hebt over hoe je het allemaal aan gaat pakken. Veel oplossingen zul je pas vinden als je daadwerkelijk een oplossing nodig hebt. ;)
Hoe dan ook, er is geen goed of fout, dus doe het gewoon lekker op jullie eigen tempo.

Ja dat is dus ook en nadeel waar ik ook mee zit ene kant lekker makkelijk ene kant weer helemaal opnieuw beginnen lastig dit

Terug
Bovenaan