2 flessen ipv 3

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Vanmorgen zijn we bij het cb geweest en we mogen van 3 flessen naar 2 toe.
Nu kreeg Thijs 3 flessen van 200cc. Ik denk dat ik 's morgens pap maak van 200cc melk, rond 12.00 uur een flesje van 100cc en 's avonds een flesje van 120cc.
Om de avondfles te laten vallen vind ik moeilijk, we eten meestal om 17.00 uur en dan zou hij niets meer krijgen tot 's morgens 19.30, dat lijkt me zo lang.

Wie heeft al de avondfles laten vallen, en hoe laat krijgt hij/zij dan het warm eten?

Groetjes
Jama mv Thijs

Hoi Jama,

Julian mag ook naar 2 flessen. Maarrrrrr....dan zou dus de laatste fles (van voor het naar bed gaan savonds = 19.15) worden geschrapt. En dat is nou waar hij enorm naar uitkijkt en ook wel om "zeurt", ondanks dat hij om 18.00 warm eet met toetje, en hij eet goed. Daarom ben ik maar begonnen met iets minder in de fles te doen. Wil hem niet cold turkey de laatste fles afnemen hoor. Dus ik doe nu 150 cc met 5 schepjes. Ik hoop dat hij overdag iets meer brood gaat eten (de helft ligt meestal op de grond) zodat de behoefte van die laatste fles minder wordt en op deze manier help ik hem daar een beetje mee. Later naar 120 met 4 schepjes en dan 90 met 3. Daarna wil ik overgaan op thee, zodat hij toch een lekker warm en vol buikje heeft als hij gaat slapen.
Succes ermee!

Daisy

Hoi Jama en Daisy,
Hoe oud zijn jullie kindjes? Thom is nu acht maanden en drinkt steeds minder van zijn laatste fles, hij heeft er steeds minder behoefte aan merk ik. Half zes eet hij zijn hap en kan ermee toe tot de volgende ochtend..
groet mv Thom

Hallo mama van Thom,

Goeie vraag! Was ik vergeten er bij te zetten: Julian is 9 maand en 1 week.

Hoi hoi,

Jaimey krijgt sinds hij 9 maanden is 2 flessen.
Hij krijgt in de ochtend 250 cc want dan heeft hij het nodig...
En in de middag drinkt hij iets van 150 cc.
Hij eet met de pot mee en dat is altijd rond 18 a 1830. dan krijgt hij nog een toetje.
Pappa gaat daarna altijd zijn pyama aan doen en samen nog een beetje stoeien.
Hij gaat tussen 19 a 20 naar bed toe, ligt eraan hoe laat we klaar zijn met eten etc..
Nooit gemerkt dat hij de avond fles miste.

gr kaat

Hallo,
Mijn dochter mocht ook met 8 maanden naar 2 flessen, mits zij ook ook toetje kreeg na haar yoghurt. Ik heb toen eerst de helft van de laatste fles afgehaald en binnen 3 dagen was ze er vanaf. Ik geef haar nog wel sap 's avonds.
Haar schema is nu:
7:30 fles 200 ml
9:30 fruithap
12:00 broodje + fles 200 ml
15:00 halve liga of biscuitje + sap
18:00 warm eten + yoghurt
19:30 flesje sap

Ze doet het hier prima op en slkaapt nog steeds de hele nacht door.
Ze is nu 9 maanden, 9 kilo en 70 cm

Oeps vergeten om mijn  naam eronder te zetten.
Groetjes simone

Ja vergeten te vermelden hoe "oud" hij is, Thijs is 9 maanden.

Groetjes Jama mv Thijs

Terug
Bovenaan