2 flessen op de avond??!!

hoi meiden,

heb jullie mening nodig,

onze meid krijgt al sinds 5 weken rijstebloem in de laatste fles, ze krijgt 4 flessen op een dag van 200 cc maar laat meestal 30cc staan.

de laatste fles krijgt ze 210cc + 7 schep + 3 schep rijstebloem ongeveer 250 cc dus, deze ging al 4 weken helemaal leeg tot de laatste drup.

nou sinds 4 dagen laat ze 100cc staan van der papfles maar heeft nog wel honger dus maken we nog 90cc met 3 schep aan en die gaat er wel in???? dus uiteindelijk net zoveel als 1 papfles.

hoop gedoe om dit elke avond te doen dus hoop op een paar tips van jullie.

heb ook al geprobeerd om een schep pap minder erin te doen omdat ie misschien te dik was maar dat maakte gisteren ook niets uit..

zou ik de papfles anders in de ochtend geven en in de laatste voeding gewoon weglaten???

ben benieuwd naar jullie reacties

groetjes non

ps de kleine is inmiddels 4,5 mnd
 
Ha Nonn ie,

het lijkt net of ze de pap er niet goed uit krijgt omdat ze de gewone fles daarna wel drinkt, misschien zat de speen verstopt, weet het niet hoor maar weet wel dat er wat dikke stukjes pap in de fles blijven die niet oplossen. heb ik met onze zoon ook gehad en nu gebruik ik voortaan pyamapapje maar ik weet niet of die voor 4,5 maand ook geschikt is.

Anders zou ik de laatste voeding idd een gewone fles geven en in de ochtend dan een papfles. Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

Groetjes Caatje
 
hoi bedankt voor de reactie maar de pap krijgt ze er wel uit alleen ze stopt gewoon terwijl ze nog honger heeftb dus snap het even niet meer hihi

groetjes
 
Misschien moet ze er teveel moeite voor doen en heeft ze daar geen zin in? En gaat het met gewone melk wel,want daar hoeft ze weinig tot geen moeite voor te doen... Is het ook wel echt honger en niet gewoon zuigbehoefte? Als onze kleine wel 's huilt omdat de fles leeg is, probeer ik het eerst 's met een speentje. Heel vaak blijkt dat hij nog zuigbehoefte heeft en niet zozeer honger (want bij honger huilt hij gewoon door, als het zuigbehoefte is, is hij tevreden met een speentje). Geen echte tips dus, maar wat dingen die het ook zouden kunnen zijn...
 
Als ik jou was zou ik die rijstebloem gewoon weglaten en haar een gewone fles melk geven.
Zoveel helpen die paar schepjes rijstebloem niet naar mijn mening.
 
Hoi!
Als ik jou was zou ik ook de rijstebloem weglaten of alleen in de eerste en laatste fles doen, en dan 2 eetlepels (ongeveer 4 koffielepels). Mijn zoontje is nu ruim 6 maanden en ik geef hem in zijn eerste en laatste fles rijstebloem (dus 200cc + ongeveer 2 eetlepels rijstebloem). Maar, soms, vooral 's avonds, lijkt het alsof hij niet meer wil. Dan wacht ik even, ga ik even met hem spelen of ga ik hem verschonen en dan drinkt hij het wel leeg. Hij was dan gewoon even afgeleid :) Maar, volg je gevoel!
 
Terug
Bovenaan