2 glaasjes alcohol en een aantal sigaretten.

Hallo allemaal,

Ik heb een positieve test! Hartstikke blij, maar ik kan niet echt los laten dat ik rond de bevruchting/celdeling een aantal sigaretten gerookt heb en twee biertjes heb gedronken. We waren al zo lang bezig, en elke keer lette ik er op en dronk en rook ik niet. 1 avond heb ik me er niet mee bezig gehouden... en nu voel ik me zo schuldig, lig er al 2 nachten wakker van.. herkenbaar voor iemand?

Inderdaad, niet te veel bij stilstaan. Ik heb een avond nog even redelijk staan feesten met een aantal biertjes, achteraf bleek ik toen al 4 weken zwanger te zijn. De baby doet het enorm goed en ik ben over 7 weken uitgerekend, dus die paar biertjes en sigaretten hebben er waarschijnlijk alleen maar voor gezorgd dat je het even kon loslaten ;) 

Inderdaad, niet te veel bij stilstaan. Ik heb een avond nog even redelijk staan feesten met een aantal biertjes, achteraf bleek ik toen al 4 weken zwanger te zijn. De baby doet het enorm goed en ik ben over 7 weken uitgerekend, dus die paar biertjes en sigaretten hebben er waarschijnlijk alleen maar voor gezorgd dat je het even kon loslaten ;) 

Maak je niet druk. Ik heb het toen ook gedaan. Toen ook bezorgd geweest en toen gelezen dat er nog geen lichamelijke band is tussen jou en de baby tot 6 weken.
nu 23 weken zwAnger en na een par gin tonicjes de eerste 4 weken zwangerschap de nipt test en 20 weken echo goed. Geniet vooral van je zwangerschap en gefeliciteerd!  

Ik heb voor dat ik het wist ook gerookt en
gedronken ben morgen
22 weken in verwachten van een dochter Oh ja
en heb ook nog medicatie
gebruikt in de eerste 3 weken nu gezond doen
en dan komt het goed.....
en gefeliciteerd met je 
Zwangerschap 

Je kunt er nu niets meer aan doen. Bovendien zijn die zaadjes al drie maanden voor ze in jou kwamen gemaakt. Dus als je je hier druk om maakt zou je je ook druk moeten maken om wat de vader de afgelopen drie maanden gedronken en gerookt heeft. Als het al invloed heeft, jouw drankjes en sigaretten, zul je dat nooit weten, omdat beperkingen ook 'zomaar' kunnen ontstaan. Hopelijk heb je een fijne zwangerschap en gefeliciteerd.

Wij willen graag zwanger worden.. Ik vroeg me af hoe gaan jullie hiermee om kwa etenswaren en alcohol etc? Zolang je nog geen positieve test in handen hebt gehad.
Uiteraard zoveel mogelijk laten maar ik heb wel eens feestjes of dergelijke en ga binnekort weekend weg met vrienden en wil geen argwaan wekken. Merk dat ik het lastig vind hoe hiermee om te gaan.

Benieuwd naar jullie ervaringen

Terug
Bovenaan