• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

2 ipv 3 aders in de navelstreng.

Hallo,
Gisteren hebben we de 20 weken echo gehad. Nu blijkt dat er maar 2 aders in de navelstreng zitten ipv 3. Volgens de verloskundige die de echo deed was alles verder goed met de baby. Hart en nieren waren goed.
Toch maak ik me er wel een beetje ongerust over.
Heeft iemand hier ervaring mee?
 
hoi

ik had ook bij me eerste kind. die had ook 2 aders in plaats van 3. maar er is daar niks mis mee. 1 ader is gewoon dikker. en als het kindje kerngezond is er geen behoefte om je zorgen te maken.

groetjes danielle
 
Hoi,

Twee vaten ipv. drie is een zogenaamde 'minor' aangeboren afwijking. Net als bijvoorbeeld een klein bijoortje. Op zich kunnen deze afwijkingen zelf helemaal geen kwaad, maar de kans op grotere aangeboren afwijkingen is groter. Vandaar dat ze vooral vroeger (toen er nog geen 20-weken-echo's waren) deze kinderen na de geboorte extra in de gaten hielden om er op tijd bij te zijn als er nog iets anders mis was. Bij jou hebben ze nu al gezien dat je kindje verder niets mankeert, dus is het verder niet erg dat er maar twee vaten in de navelstreng zitten. De navelstreng zelf werkt daardoor echt niet slechter of zo.

Probeer je dus maar niet te veel zorgen te maken!

Groetjes, Betje.
 
Hoi,


Hoeft helemaal niks uit te maken. Een kennis van mij had tijdens haar zwangerschap ook maar twee vaten in plaats van drie. De bloedtoevoer was normaal, en er is een super gezond jongetje uit voort gekomen.

Dus ontspan, als er iets afwijkends was aan de groei van je kind dan had ze het heus wel gezegd. Met twee vaten lukt het ook :)






 
Terug
Bovenaan