2 jaar 5.30 wakker

<p>Sinds een 2 weken word onze jongen die de 16de 2 word om tussen 5 en 6 in de ochtend wakker..</p><p>Dachten ivm het licht maar nu de kamer geheel donker word hij nog wakker.</p><p>Hij gaat rond 18.30 a 19.00 naar bed(gaat dan ook goed slapen, komt niet uit bed of huilt niet), maar of het nu 20.00 of 21.00 is meneertje is gewoon om de zelfde tijd wakker.</p><p>Nu doe ik als hij gaat huilen klinkt hij beetje in paniek ga ik er heen blijf ik op zijn kamer en probeer te troosten en zeg het is nog wel heel vroeg we gaan zo nog even slapen. (Slaapt hier niet meer in een ledikantke) ik doe vaak ivm nog 2 kids na 30 a 45 minuuten ga ik hem halen en dan gaat hij rustig een filmpje kijken nog in bed bij me en kan ik nog even slapen, maar dit willen we niet als gewoonte maken dus vragen ons af wat we kunnen doen? Er heen als hij wakker word of juist niet? Gewoon laten liggen tot hij weer in slaap valt, bij ons houden, iets van een fles pap(krijgt hij overings niet meer)</p><p>We weten het even niet maar gezien ik nooit zo vroeg op hoef breekt me dit wel op.. heb namelijk veel slaap nodig </p>
 
Dat had onze zoon ook rond die leeftijd. Wat hielp is dat we hem wat later naar bed deden. Ipv 19.00 naar bed om 19.30. Na twee weken ofzo zagen we DD-Dat hij wat later wakker werd
 
Hier precies het zelfde alleen duurt het al maanden ? soms schuift de tijd iets op rot na 6 uur. Denk dat het gewoon hun ritme is en we er weinig aan kunnen veranderen.
Wij hebben nog maar één kindje, we laten haar dan nog lekker op haar kamertje half uur- uur dan ligt ze lekker te kletsen en te spelen en dan ga ik er ook uit. Ze kan zich gelukkig wel vermaken in haar eentje zo smorgens vroeg. 
 
Doet hij nog een middagdutje? En hoe lang? Als we die van ons zijn middagslaapje zelf laten ‘uitslapen’ duurt dat 3 uur, en is hij ‘s ochtends heel vroeg wakker. Als we hem na 2,25u wakker maken, slaapt hij ‘s ochtends wat langer uit!
 
Tja helaas een fase denk ik. Mijn oudste dochter is 2.5 jaar en sommige dagen om 5.45-6.00 wakker, andere dagen om 7.00. Niks aan te doen. Er is geen peil op te trekken. Soms slaapt ze om 19.30, soms pas om 20.30/21.00.. het maakt niks uit! 
Ze gaat vaak roepen: Mama ik ben wakker!, of: Knuffel is gevallen! of zoiets... ik ga er altijd 1x heen en als het nog voor 6.30 is, mag ze er nog niet uit. Ze slaapt ook in edn peuterbed maar klimt er nooit zelf uit. Als het nog voor 6.30 is, zeg ik: Alle kindjes slapen nog en je zusje slaapt nog en opa slaapt nog etc.. je moet ook nog even slapen. Mama gaat ook nog even slapen. Tot straks! En dan ga ik weg. 
Ze accepteert dat eigenlijk altijd wel.  Ze slaapt dan niet meer, maar ligt nog een half uurtje te spelen met dr knuffels en te tutten en om 6.30 ga ik met haar naar beneden. Niet eerder.
Hier ook nog een meisje van 9 maanden, en ja.. sommige ochtenden zitten we gezellig om 6.30 met zn allen beneden te ontbijten ?
 
Tja helaas een fase denk ik. Mijn oudste dochter is 2.5 jaar en sommige dagen om 5.45-6.00 wakker, andere dagen om 7.00. Niks aan te doen. Er is geen peil op te trekken. Soms slaapt ze om 19.30, soms pas om 20.30/21.00.. het maakt niks uit! 
Ze gaat vaak roepen: Mama ik ben wakker!, of: Knuffel is gevallen! of zoiets... ik ga er altijd 1x heen en als het nog voor 6.30 is, mag ze er nog niet uit. Ze slaapt ook in edn peuterbed maar klimt er nooit zelf uit. Als het nog voor 6.30 is, zeg ik: Alle kindjes slapen nog en je zusje slaapt nog en opa slaapt nog etc.. je moet ook nog even slapen. Mama gaat ook nog even slapen. Tot straks! En dan ga ik weg. 
Ze accepteert dat eigenlijk altijd wel.  Ze slaapt dan niet meer, maar ligt nog een half uurtje te spelen met dr knuffels en te tutten en om 6.30 ga ik met haar naar beneden. Niet eerder.
Hier ook nog een meisje van 9 maanden, en ja.. sommige ochtenden zitten we gezellig om 6.30 met zn allen beneden te ontbijten ?
 
Terug
Bovenaan