2 jaar en af en toe helemaal over haar toeren!

Beste Allemaal !
zoals de titel al zegt, we hebben een dochter van 2 jaar en ze is af en toe helemaal over haar toeren of anders gezegt driftbuien.
Als dit gebeurt dan is dit voornamelijk rond 17.00 uur.
Ze is dan erg moe en kan niks meer hebben.
Laatst heb ik haar in haar ledikant gezet om even tot haar zelf te komen, hier klimt ze n.l niet uit. Nou dit doe ik dus niet meer, was de deur nog niet uit of ik hoorde een harde BOEM. Voorover uit haar bed gevallen.
Die buien heeft ze dus ook vaak als ik aan het eten koken ben, naar papa wil ze niet en word dan nog kwaaier. Op de gang zetten of op de trapt werkt ook averechts.
Weten jullie een oplossing?
Ben van mezelf erg consequent, maar kan hier even niks op verzinnen.
Tips zijn van harte welkom.

Groeten van Miena.
 
Jeetje wat klinkt dit bekend zeg.. Alleen bij ons is het mn zoontje die in maart 2 geworden is.. tijdens het koken gaat het bij ons alleen prima want ik zet hem altijd in de kinderstoel bij my in de keuken.. Dat vinden ze vaak erg boeiend.. en anders geef ik hem een boekje ofzo.. Hij kan in ieder geval niet bij my of het aanrecht komen, wel zo veilig.. Succes, marianne..
 
Bedankt marianne voor je reactie.
Vaak staat ze op een trappetje bij het aanrecht met plastic potjes en pannetje te spelen,
Ze kan dan natuurlijk niet bij het fornuis.
+/- 2 keer in de week dan barst de bom en is ze niet te houden. Het trappetje wil ze dan ook niet en hangt alleen maar aan mijn benen zodat ik haar op kan tillen, wat ik natuurlijk niet doe. En dat maakt haar heeeel kwaad.
Geen land mee te bezijlen dan.
Tja....wat dan?
O ja, had ik al verteld dat ze 's middags niet meer slaapt. Stop haar wel in haar bed 's middags, maar ze doet geen oog dicht, is alleen maar aan het kletsen en zingen.
Groeten van Miena !
 
Hoi,

Min jongens zij net 3 jaar en bijna 2 jaar, het toverwoord is hier TV. SChaam Schaam,
Altijd riep ik: mijn kinderen worden geen tv kinderen, maar tijdens het eten koken is het de ideale oplossing en een half uurtje is genoeg en moet ook wel kunnen denk ik.
Mijn man is veel weg voor langere tijd  dus die kan me ook niet helpen om ze bezig te houden.
In principe ben ik geen voorstander van tv, maar in dit soort situaties kun je het proberen, teletubbies of barbapapa zijn ze helmal gek op.

succes Sonja
 
Doe ik ook hoor met mijn zoontje van anderhalf. Een half uurtje tv, per dag (en juist op ene moment dat ze die rust nodig hebben en jij ook) is niks mis mee.
Maar eh, barbapapa; welke tijd is dat op tv??? (nostalgisch) en op welke zender???
 
Bedankt meiden voor jullie reactie, maar de t.v. heeft dus geen enkele zin.
Het is een echt mama kindje, waar ik ga gaat zij ook.
Het is de afgelopen tijd gelukkig goed gegaan.
Maar tips zijn nog steeds van harte welkom hoor, ik probeer alles (haha tot op zekere hoogte hoor).

Groeten van Miena !
 
vervelend hoor, ik ken het al te goed. ik heb eigenlijk geen goede tip voor je helaas. Het is bij mij nu zo dat ze met haar duplo speelt en een trein. Wel in de keuken, maar op een veilige afstand van het fornuis(en spetters ed.)zo kan ik koken en haar tegelijkertijd in de gaten houden en ook met haar spel meedoen.

groeten angelique
 
Terug
Bovenaan