2 jaar en bijna geen haaR!!

Hallo,

Ik ben een moeder van een prachtige dochter die in juli van dit jaar 2 wordt.
Nou is het zo dat ze nog steeds bijna geen haar heeft.
Iedereen zegt; Oh die krijgt vast een mooi bos haar.
In het begin vond ik het nog niet zo erg maar nu is ze bijna 2 en ik ben benieuwd of er meer moeders zijn met kinderen met bijna geen haar op hun 2e??
En is dit wel normaal???
Bij het consultatiebureau zeiden ze een dik half jaar geleden dat we ons geen zorgen hoeven te maken..
Maar ik merk dat ik het nu echt vervelend vind worden.
En ook denken heel veel mensen dat ze een jongentje is, ondanks de uber roze kleertjes die ze aanheeft.
ik hoop dat er meer moeders zijn die dit met mij willen delen.
Groetjes een bezorgde moeder
 
mijn mannetje is bijna 14 maanden en heeft ook niet zo heel veel haar.
Het enige haar wat ie heeft is zo blond dat het nog lijkt of ie kaal is.
Maar ja bij een jongen is het altijd minder erg dan bij een meisje.
Als ze al bijna 2 jaar is lijkt het me wel raar dat er nog steeds geen haar groeit,maar ja wat kan je er aan doen, ben je bang dat er iets medisch is of zo, zal toch niet.
Kun je niet leuke hoedjes voor d'r opdoen, je hebt van die leuke zomer dingen met leuke kleurtjes, van die leuke doekjes, dan ziet er wat vrolijker uit en zien ze in ieder geval dat het een meisje is.
Verder zal ik je toch niet zo'n zorgen maken hoor, ondanks dat je het al vaker hebt gehoord, komt het heus wel goed.
 
Mijn dochtertje werd al met behoorlijk wat haar geboren, heeft nauwelijks kale plekken gehad ivm rugligging enzo.. ze was gewoon voorzien van een flinke dothaar, waar ook al snel ivm "verzorging"de schaar met regelmaat er in moest om het bij te houden...
Ieder zijn voors en tegens..
Natuurlijk begrijp ik wel dat je het vervelend vind dat je dochter nog niet zo 'n lekkere volle haarbos heeft en dan komen ook nog van buitenstaanders de "aaa wat een lief jongetje"bekogelingen ernog eens bij. Maar het komt echt wel goed!

Een vriendin van me heeft een dochtertje van bijna 2 (a.s. oktober) en is ook nog kaal!!!Wij zelf ( en nu schaam ik me wel een beetje) maken er weleens grapjes over, dat mijn dochter me nu al op kosten jaagd met speldjes klipjes en kapperbezoeken!!
Ik zeg dit uit "troost".. en zelfs met die volle haarbos.. word ook mijn dochtertje met "hey lief jongetje bekogeld"!! Sommige mensen kijken echt niet verder ook niet als jeje kind uber uber rose kleed!!!!

Trek je er niks van aan komt echt wel goed! vr. gr. Hetty
 
Hoi Tasha,
wat ik nu ga zeggen slaat natuurlijk helemaal niet op jou maar misschien kun je er wel wat door relativeren; mijn dochter (nu 2,5) had op haar 2e ook geen haar, maar dat was wel omdat ze chemotherapie had moeten ondergaan!
Dit is natuurlijk heel iets anders maar ik vond en vind het ook niet leuk dat ze vaak voor een jongetje (mét jurk!?) wordt aangezien. Gelukkig is er bij jou geen medische oorzaak, wees daar dankbaar voor! Ze is gewoon wat later.....dat zie je echt wel vaker! Straks kun je vast genieten van een mooie bos haar, hou nog even vol! A.
 
Terug
Bovenaan