2 jaar en eet slecht

Hoi allemaal,

Mijn dochtertje at tot vorige maand echt mega goed en veel. Niet tegenstribbelen of NEEEE ;)
Van de 1 op de andere dag is dit verandert. Ze eet (en drinkt) ronduit slecht/weinig en het is soms echt een strijd.

Zijn er hier meer ouders met een 2 jarige die ineens heel slecht ging eten? En hoe zijn jullie hiermee om gegaan? Tips??
Doordat ze honger heeft wordt ze snachts vaak wakker...

 
Ja hoor, ik vrees dat ze dit allemaal gaan doen op een gegeven moment! Wij laten het voor wat het is of proberen met een grapje of speels er wat eten in te krijgen. Als hij weinig heeft gegeten krijgt hij een wat groter toetje, bijv met muesli erin of in de avond na het bad als hij nog eventjes tv mag kijken een flesje warme melk en plak ontbijtkoek. Dan gaat hij inderdaad niet met honger naar bed. Het gaat hier alweer een stuk beter (hij is nu 2,5), hij vindt het vooral heel grappig als we roepen dat hij een hapje niet mag eten, dan gaat het met een enorm ondeugend gezicht naar binnen! Laat je niet gek maken en met een beetje humor of compensatie voor het slapen gaan, kom je er vast wel doorheen!
 
Heel herkenbaar. Peuters eten de ene periode heel goed en de andere periode niet. Onze dochter net zo. Afgelopen weken slecht en nu weer 2 dagen heel goed. Ze krijgt bij ons niets anders als ze niet eet en wordt ook niet wakker van de honger gelukkig.
 
Mn jongste dochter wordt morgen 2 jaar. Eet met vlagen heeeeel veel en dan weer amper iets. Elke week weer een verrassing.

Komen toevallig haar kiezen niet door? Vorige week kreeg m'n dochter haar achterste kiezen en ze was er echt niet fit van. Ze at amper iets. Nu zijn ze door en eet ze super goed. Om 19.30, vlak voor bedtijd zegt ze: honger in buik mama, en eet ze nog even een hele banaan en mandarijn. Terwijl ze al een flinke portie avondeten op had. Dit gaat nu alweer 5 dagen zo. En morgen kan het ineens weer zijn dat ze niks eet. Zo gaat het in het brein van een dreumes/peuter haha..

Ik maak me er niet zo druk om. Ze eet soms dagen amper wat, maar haalt het later weer in. En op de dagen dat ze amper eet, geef ik haar een broodkorst of fruit in de auto, op de fiets of in de supermarkt. Dan eet ze het wel omdat er geen druk op ligt. Zo krijg ik er toch nog genoeg in!
 
Ja heel herkenbaar. Onze zoon van 2 jaar en 1 maand is echt rond zijn verjaardag omgeslagen. Voorheen een lekkere eter en sinds een paar weken steeds moeilijker. Het voordeel bij hem is dat hij 's ochtends altijd wel veel eet, soms wel 4 broodjes. Middageten wordt dan weer wat minder, soms 2 broodjes. Avondeten is al weken moeilijk. Vaak eet hij maar 2 hapjes en is het klaar. Hij krijgt wel altijd een bakje vla. Hij slaapt gelukkig nog wel door, wordt rond 8 uur 's ochtends wakker. Dus voor ons werkt het goed om 's ochtends echt veel te laten eten en de rest van de dag minder.
 
Het is een fase zeg ik altjjd maar. Wij strijden er niet om. Hier hetzelfde. Veel gegeten ivm sprongetje en groeien denk. En nu slecht eten. Nu is ze ook ziek, dus alles wat naar binnen gaat nemen we voor lief en strijden er niet om.
 
Terug
Bovenaan