2 jaar en wil geen avond eten

Hoi,

Ik heb een zoon van 2 en hij wil zijn avond eten gewoon niet.

Hij wil ook niks proberen, het enige wat hij wil is een boterham of cracker met pasta.

We hebben ook weer geprobeerd hem potjes te geven omdat daar de voedingstoffen inzitten die hij toch nodig heeft maar zelfs dat wil hij niet.

Ik weet niet meer hoe ik hem kan stimuleren om te eten.

Iemand tips???
 
Ik heb eens op tv gezien dat het helpt om ze te betrekken bij het eten kopen en voorbereiden. Dan zijn ze aan het ontdekken spelenderwijs maar hoeven ze nog niks, niks te eten ofzo, dat is zonder druk.  Ik heb zelf anders geen idee...
 
Hoi,



Onze kids hoeven niks te eten wat ze niet willen, ik ga er geen strijd van maken. Ze kunnen eten dat wat er bereid is, willen ze alleen soep en toetje dan alleen soep en toetje, willen ze alleen toetje dan alleen toetje. Bij ons meisje heeft het zo`n 2,5 jaar geduurd voordat ze alles weer ging eten. We scheppen van alles wat op het bord en wat ze willen eten kunnen ze eten, iets anders dan dat er bereid is voor die maaltijd kwam er niet op tafel. Eten ze van alle producten voldoende (bordje leeg/bijna leeg) krijgen ze ongeveer half uurtje na de maaltijd 1 snoepje (spekje/dropje/pepermuntje). Heb nooit gepaaid o.i.d. van as je netjes alles eet krijg je snoepje blablabla ik ga niet onderhandelen/de strijd aan met eten.

Moet wel heel gek gaan krijgen ze vitamine tekort.

Ieder zijn eigen aanpak/ wijze van doen, doe dat wat voor jou en je gezin (lijkt) te werken!
 
Ik heb zelf nog geen kinderen (in verwachting), maar wat ik vaak zie bij kinderen van famillie is dit vaak een fase. Dat ze geen warm eten lusten ect. Wat zij vooral doen is dan geven wat hij/zij wel lust.. zodat ze toch nog wel wat binnen krijgen. Eventueel stukjes fruit, brinta ect..

 
Als ik kijk naar mijn neefje en nichtje was het bij hun inderdaad ook een fase rond deze leeftijd. Dus het komt uiteindelijk goed ;)

Verplichten wordt een strijd en werkt averechts.
 
Hoi hoi,

wij hebben ook zoontje van twee en die wil ook wel eens niet eten. Onze ervaring is dat het echt fase is, echte peuter pubertijd.

mijn tip, maak er geen strijd van en bied ook niks anders aan aangezien ik dan idee heb dat het helemaal makkelijk weigeren is.

wanneer we warm eten is het eten wat de pot schaft en anders maar niks. En dat betekend dat ie soms geen warme maaltijd krijgt maar wel de yoghurt eet en andere keer eet ie wel weer anders. Naar mijn visie hoe minder aandacht hoe minder het een probleem wordt. Negatieve aandacht blijft ook aandacht.

Wanner hij alleen vlees eruit vist en niet de aardappelen en groente moet hij wel aantal happen eten omdat hij dan echt aan het kiezen is.

hij houd er niks aan over of hij wel of niet eet, bij geen warme maaltijd zie je vaak dat hij s ochtends erge trek heeft in zijn boterham en thee ;)

Hij helpt trouwens ook wel mee met klaar maken eten, ik de aardappelen en groente snijden/schillen en dan doet hij ze in de pan. Maar dat betekend niet standaard garantie voor het ook op eten. Is ook een trend om te zeggen,niet  lekker of lust ik niet. Heeft is gewoon ergens gehoord, klein eigenwijsje:D
 
Hallo,

Onze zoon van 2,5 jaar eet ook geen warme maaltijd meer sinds een maand of 3.  Als het afgekoeld/koud is, wil hij het soms wel. (ook al is het niet veel- dus gewoon een schaaltje met boontjes uit zo'n "hak"potje of worteltjes zonder op te warmen)

En heel heel heel soms als het bijvoorbeeld boontjes zijn met aardappel en dan met een beetje appelmoes geprakt, en dan op schoot voeren of voor de tekenfilm.

Eerder at hij ook gewoon alles. Daarom doe ik nu nog elke dag Nutrilon voor 2 jarigen, en junior vitaminepillen, zodat ie zoiezo de vitamine en mineralen binnen krijgt.

 
Terug
Bovenaan