2 jaar: hoeveel uur slaap?

<p>Ons zoontje is net 2 jaar geworden. Het is altijd al een slapertje geweest, maar ik vraag mij af of het 'normaal' is dat hij nu nog zoveel uren slaapt. Ik ben daarom even benieuwd hoeveel jullie kindjes van rond de 2 jaar slapen?</p><p>Bij ons is het 's nachts gerust 13 tot 14 uur en smiddags wisselt het of hij wil slapen, als hij slaapt dan is dat 1,5 tot 2 uur. In totaal dus max 16 uur per dag!</p><p>Hoe is dat bij jullie 2 jarigen? </p>
 
Hoi,
Hier ook mama van een zoontje die in oktober 2 geworden is. Ik denk dat dit slaappatroon vrij normaal is op die leeftijd. Onze zoon slaapt in de middag 2 tot 2,5 uur en in de nacht +/- 11 uur. Lekker toch als hij 's nachts zo goed door kan slapen. 
 
Hier was het op die leeftijd in de nacht zo'n 11 uur en overdag 2.5 uur! 
Met 2.5 jaar ging het middagslaapje er ineens af (want het was elke avond 22.00 voor mevrouw sliep) en toen werden het nacht en van 13-14 uur. Nu ze 3 is, nog steeds. Overdag dus geen slaapje meer, maar in de nacht van 19.00-8.30 ongeveer. Heeeeeeerlijk!!!
Lekker toch, dat je kindje zulke lange nachten maakt. En zolang hij in de avond gewoon goed in slaap valt, hoeft het middagdutje ook nog niet geskipt te worden!
 
Mijn zoontje in september 2 geworden . En slaapt eigenlijk altijd van 19:00 tot 7/8 uur 
Hij is nu 2 jaar en bijna 3 maanden en slaapt sinds kort smiddags niet meer ,
Daarvoor kon die best smiddags nog z'n 3 a 4 uur slapen 
 
Ik zou er nog eventjes van genieten . Voor je het weet slapen ze smiddags niet meer en dat is echt eventjes wennen  ?
 
Hoi, ons zoontje wordt deze maand twee. Hij is einde zomer zo goed als gestopt met z'n middagdutje. Alleen als hij niet lekker is, doet hij nog een dutje. 'S avonds gaat hij rond half 8 slapen en wordt zo rond half 8 weer wakker. Maar ook regelmatig 8 uur of half 9 ? Hij slaapt zo'n 12-13 uur totaal, maar heeft ook niet meer nodig. Prima dus ?
 
Wow ... wat heerlijk!! Zoontje is in november 2 geworden. Hij slaapt van 19:00 tot 05:00/05:30. 10 tot 11 uur slaap max. Middagdutje krijg ik hem niet eens meer voor in bed ... ?
 
Mijn dochter van 2 is van eind september en slaapt zo'n 14-15 uur per nacht. Ze doet geen middagslaapje meer sinds ze 2 werd. Ze gaat er savonds rond 18.00 in en slaapt meestal tot een uur of 8-9 in de ochtend.
 
Terug
Bovenaan