2 jaar iedere ochtend 5 uur wakker

<p>Onze peuter van net 2,2 jaar wordt iedere ochtend om 5:00 wakker. Voorheen werd hij altijd tussen 6:30-7:00 wakker, maar sinds 3 weken is het stipt 5:00.</p><p>Hij huilt of roept niet dan, dat begint rond 6:30. Dat kunnen we dan wel begrijpen omdat hij dan al 1,5 uur aan het wachten is op ons. We laten hem bewust liggen in de hoop dat hij nog in slaap valt, maar helaas. <br /><br />We hebben al geprobeerd om hem smiddags om 12:00 in bed te leggen en max 1,5 uur te laten slapen. We hebben ook geprobeerd hem een half uur vroeger (18:30) in bed te leggen savonds en ook om hem een half uur (19:30) later in bed te leggen dan normaal. Normaal gaat hij altijd om 19:00 naar bed. </p><p>Zouden jullie eens mee willen denken of jullie nog tips hebben?</p><p> </p>
 
Zeer herkenbaar! Mijn 2.5 jarige heeft dat maanden gedaan. Helaas niks aan te doen en niet echt tips.
Ik lees hier heel vaak dat je slaapjes in moet korten of later/vroeger naar bed moet doen.
Mijn ervaring is dat hij dan alleen maar slechter slaapt. Mijn zoon slaapt nu meestal van 13.00/13.30 tot max 16.00 en dan het liefst om 19.00 uur weer gewassen en wel in bed. Op het moment meestal tot 6.00, maar dat is echt heel lang 5.00 geweest. Alleen ging hij dan meteen roepen. Uit uit uit!

Het is een fase die heeeeel veel kinderen hebben helaas
 
Geen tips wel herkenning, hier precies hetzelfde. Soms periode is ze pas 6 uur wakker, maar laatste tijd weer 5 uur. Ze laat zich pas horen rond half 7 wat ik al heel knap vindt. Wij merken dat ze wel snel moe is overdag en huilerig wordt. 
Hopelijk heeft iemand een tip maar ik ben bang dat het fases zijn. Ben wel benieuwd hoe het gaat als de klok straks achteruit gaat..
 
Ik denk dat je er weinig aan doet, is helaas even zijn ritme op dit moment! Waarschijnlijk veranderd het binnenkort wel weer.

Hier is m'n dochter 2 jaar en 3 maanden en zij slaapt van 20.00 tot 6.30, en dan van 12.30 tot 13.30. Of ze slaapt in de middag niet meer. Maar ze mag niet langer dan 1 uurtje slapen want dan is het s avonds 22.00 voor ze slaapt..

Wat hierboven gezegd wordt: 16.00 wakker en 19.00 weer naar bed is zooooo onmogelijk hier. Ze moet echt minimaal 6 uur wakker zijn tussen de slaapjes. 16.00 wakker betekent dat ze niet voor 23.00 slaapt haha. Zo zie je dat het voor elk kind ook echt anders is. Hier werkt het dus wel om haar middagslaapje te korten, zo maakt ze nog een goede nacht. En als ze een keertje heel vroeg wakker is, belandt ze in ons bed en dan slaapt ze vaak nog even verder tussenin.
 
Deze fase zijn wij ook doorgegaan. Wat hier hielp was voor het slapen gaan zorgen dat hij genoeg gegeten had. Of nog lekker wat melk/pap.  En we hebben het middag slaapje van 12u naar 13u geschoven en dan max 1 uur laten slapen. Hij gaat om 19:30 naar bed en sliep na kleine 2 weken dit vol te houden opeens door tot 7:30.
Verder vermijden we schermtijd na het eten en zorgen ervoor dat hij minimaal een uurtje buiten is geweest per dag. Is hij niet buiten geweest dan is t hier altijd een onrustige nacht.
 
Bedankt voor jullie reacties! Het zal inderdaad wel weer een fase zijn...
Sterkte voor diegene die er nu ook middenin zitten!
@madili het middagdutje verlaten en dan maar 1 uur laten slapen vind ik nog wel het proberen waard. Wie weet! 
Wat je zegt over het buiten zijn herken ik ook. Hij is ook heel graag buiten, of het nu regent of niet. 


 
 
Terug
Bovenaan