2 jaar, peuterspeelzaal, wat wordt ze groot!

Mijn dochter is net 2 geworden. Wij wonen in een jonge stad, in een nieuwe wijk en doordat de wachtlijst niet lang was, of er helemaal niet was!, mocht ze meteen na haar tweede verjaardag al komen. Hartstikke leuk, vooral voor mijn dochter, ik moet nog steeds even slikken als ik daar weg ga. Van de juffrouw hoor ik alleen maar positieve dingen, dat ze al zoveel kan, bellenblazen, puzzelen en praten als de beste.

Maar toch kriebelt er iets bij mij. Het is mijn kleine meid en die wordt ineens zo groot! Het gaat mij even iets te snel. Waar is de tijd dat ze nog volledig afhankelijk van ons was? Begrijp me niet verkeerd, dat zou ik ook niet lang volhouden maar het gaat zo snel! Misschien wordt het tijd voor een tweede?!

Herkennen jullie dit gevoel?

Gr. Debra
 
Onze kleine meid is 2 ½ en mag op 14 augustus voor 't eerst naar de peuterspeelzaal. ZIJ is er wel aan toe, maar ik ???? Vind het heel erg leuk voor haar hoor, absoluut. Maar het idee dat 'n ander nu bepaalt wat zij doet en niet doet. Dat ik het met overgeven aan een ander.... Heel moeilijk...
 
hoi,

ik kon dat gevoel.
o wat ik er een moeite mee om mijn zoontje naar de peuterspeelzaal te brengen hij was al dik 2jaar.
hij praate ook nog niet nu nog niet. en ik dacht stel ze begrijpen hem niet of hij wordt uit gelachen enz enz.........
maar het viel allemaal reuze mee en ik vind het nu ook jammer dat het vakantie is want het is best lekker 2 ochtendjes in de week rust zeker met nog een kleintje van 7mnd.
het gaat onwijs goed ook al is hij erg traag in ontwikkeling loopt dik een 1jaar achter.
en je ziet het wel in zijn klasje ik wordt wel met mijn neus op de feiten gedrukt maar ondaks alles heeft hij het naar zijn zin en speelt en geniet. en dat is het belangrijkste.

groetjes monique
 
oooooooooo, wat herkenbaar zeg !
Onze dochter is eind maart 2 geworden. Half april belde ze op dat er een plekje vrij was gekomen op de peuterspeelzaal en dat ze 1 mei terecht kon.
Tjong wat begon mijn hart te bonzen zeg. Heb toen besloten om nog even te wachten tot het nieuwe schooljaar, want inderdaad.....moeder was er nog niet aan toe.
Als ik naar onze dochter kijk dan zou ze het heerlijk vinden, ze is gek op spelen met andere kindjes. Maar mama moet toch nog even aan het idee wennen dat ze straks 2 dagdelen weg is.
Nu begint ze 4 sept. en bij het idee krijg ik al weer kriebels in mijn buik. Ja kleine kindjes worden inderdaad veel te snel groot.
Groeten van Miena.
 
Terug
Bovenaan