2 jaar: tips gezocht voor tractatie op kdv!

Hoi medemama's!

Onze dochter wordt 23 oktober 2 jaar.
Hebben jullie tips voor een tractatie op het kinderdagverblijf? Het zijn kindjes in alle leeftijden. (0 tot 4 jaar dus) En het zijn er maar 8 (ongeveer).

Wie heeft er nog een leuk of origneel idee. Het moet natuurlijk niet al te veel kosten.

Groetjes,

Ingrid
mmv Emma
40w3d zwanger van nr.2

Toen onze zoon 2 werd heeft hij getrakteerd op een doosje rozijntjes met een rol-toetertje en een ballon. Dit had ik samen in een papiertje ingepakt. Hij zit ook in een verticale groep. De ballon (opgeblazen) is ook leuk voor kleinere kinderen.
Eigenlijk wilde ik op vingerpoppetjes trakteren, maar nét een week voor zijn verjaardag was iemand me voor. Hij krijgt ook wel eens een bad-beestje als traktatie.
Veel succes met het vinden van inspiratie.

groetjes Marieke

Hoi Ingrid,

Mijn dochter werd afgelopen woensdag 2 en wij hebben mini-krentebollen uitgedeeld. Je kunt ze bij de bakker bestellen of eventueel natuurlijk zelf maken. Je kunt ze ook nog wat 'opleuken' met b.v. een vlaggetje of wat prikkertjes met kaas of iets dergelijks. Veel ouders op ons KDV hebben aangegeven dat ze liever niet hebben dat hun kind wordt overladen met snoep, wat je bij vertikale groepen nogal eens ziet. Zowel de kindjes als de juffies op ons KDV waren erg enthousiast over de traktatie.

Verder wens ik je veel sterkte voor de komende bevalling en de drukke weken daarna. De bevalling van mijn tweede heb ik ook net 9 1/2 week geleden achter de rug. Nu 2 meiden: wel erg leuk en het valt allemaal best te doen.

De luchtballon: Plastic bekertje met (zoute/zoete) pocorn, drie rietjes op de zijkant plakken, klein ballonnetje opblazen en boven het bekertje tussen de uiteinden van de rietjes klemmen.
En klaar is je luchtballon: makkelijk en goedkoop!
Ivy

Toen mn dochter 3 werd heb ik op psz voor haar kinderzakdoeken gekocht(volgende week in aanbieding bij wibra) en daarin een appeltje gedaan en kapiteinkoek eraan gemaakt

Suc6 ermee en alvast een fijne verjaardag

Renate

Bij ons op het KDV zijn danoontjes altijd een succes.
Toen mijn jongste afscheid nam van de babygroep heb ik bloemetjes uitgeknipt, en in het midden een gat gemaakt waar ik een danoontje doorheen drukte.
Mijn oudste heeft getracteerd op rozijntjes met om een doosje een wikkeltje met tekst, en met haar 3e verjaardag op Kapitein koek.
groetjes Melanie

Mag het ook een warme traktatie zijn?
Wat dacht je van knakworstjes, dat vinden alle kinderen lekker.
Wij kregen vroeger op school altijd een lange sateprikker met daaraan een knakworstje (gewoon koud), kaasje, doosje rozijntjes, stukje ananas, en daarmee vul je de prikker totdat hij vol is.

Het sateprikker idee kan uiteraard ook met snoepjes eraan.
Kleine kadootjes doen ze ook vaak. Een bellenblaas ofzo met een fluitje en een ballon of iets dergelijks.

Terug
Bovenaan