2 jarige praat nog niet

<p>Mijn zoontje is 2 jaar en praat nog niet. Hij zegt een aantal woorden maar echt niet veel. Hij zingt wel de hele dag ( niet helemaal verstaanbaar maar wel de juiste klanken). Ik begin me toch wel zorgen te maken. Het CB heeft aangegeven nog geen zorgen te maken en te wachten tot 31 maanden. Zijn motoriek is echt heel erg ontwikkeld ( hij kan heel goed klimmen, kleine voorwerpen vastnemen, koprollen etc). Zijn hier meer ouders die dit hebben meegemaakt en wat hebben jullie ondernomen? <br /><br /></p><p>alvast dank.</p>

Hier exact hetzelfde. Cb zei ook zodra hijnnaar peuterschool gaat komt dat wel goed. Hij was ook net grote broer geworden.

Nu is hij 3 geweest en begint net met beetje zinnen te zeggen. Lopen nu dus ook bij de logopedist met hem. Baal hier beetje vam aangezien ik het toen ook al aangaf.

Logopediste zegt zolang hij met maar begrijpt sturen ze je niet zo snel.door bij het cb.

Heel duidelijk tegen hem praten en bijna dwingen de juiste woorden te zeggen moeten wij doen als ouders.

Hier ook pas met 2 jaar praten, sinds dat hij naar het kinderdagverblijf ging. Ik weet niet of er iets achterliggends is bij jullie maar het CB heeft meerdere kinderen gezien en het blijft een gemiddelde. Ga met je gevoel. Als die zegt dat er iets niet klopt, trek aan de bel.

Nee er is niets achterliggends aan de hand. Het gehoor is zeker goed. Hij zingt ook mee met liedjes van de tv. Ik ga in elk geval eens navraag doen of je al met 2 kan opstarten bij de logopedie. 

Eerste stap is een extra dagdeel naar de peuterspeelzaal. Daar werken ze actief aan. (Peuterspeelzaal is gratis.)

Terug
Bovenaan