2 keer in de week logeren?

<p>Hi mama's en/of papa's,</p><p>Ik vroeg me af of er meer baby's zijn die twee keer in de week uit logeren gaan (bij opa en oma ivm werk)? En hoe vinden jullie dat? Hebben jullie ook continue schuldgevoelens?</p><p> </p><p>Bedankt alvast!</p><p>Liefs</p>

Mijn zoontje gaat één keer in de week logeren. Ivm werk, maar ook omdat wij het gewoon fijn vinden. Hij vindt het heel leuk bij opa en oma. Schuldgevoel hebben mijn vriend en ik beiden niet, als ik dat zou hebben zou ik het denk ik niet doen. We doen dit sinds hij 11 maanden is ongeveer (daarvoor al wel regelmatig logeren).
Is het voor jou een optie één keer te laten logeren ipv twee keer?

Onze dochter logeert ook 2x in de week bij opa en oma. Dit is voor iedereen alleen maar fijn. Hoeft mijn moeder hier niet vroeg op de stoep de staan en hoef ik mijn dochter niet vroeg wakker te maken. 
wij doen dit al vanaf dat ze 14 weken is en gaat van begin af aan prima. 

Als leuke opa en oma is heb ik geen schuldgevoel als bij mij schoon ouders is zeker wel maar daar zijn goeie redenen voor dus daar laten we onze kleine nooooooit slapen of alleeen zijn.

Al vanaf kleins af aan slaapt mijn dochter 2x in de week bij opa en oma, en inmiddels is ze 4 en ik heb er nog steeds een schuldgevoel over. Ze slaapt nu nog steeds 2 dagen in de week daar, omdat ik als alleenstaande moeder het niet red ivm werk. Zij brengen haar dan ook naar school en halen haar weer. Ik ben er onwijs dankbaar voor hoor, maar tegenover mijn dochter soms het gevoel dat ik te kort kom. Ik had het er toevallig gister met een vriendin over dat ik me hierdoor soms een slechte moeder voel. Alsof ik mijn kind zelf niet kan opvoeden en ze een 'last' is. Ik weet ergens wel dat dat er niks mee te maken heeft en dat dit voor haar de beste oplossing is, niet eens voor mijzelf. Het geeft de rust die zij nodig heeft, maar het blijft moeilijk..... 

Ik zou het niet kunnen, maar ik zeg ook regelmatig dat mijn man een foutje heeft gemaakt bij het doorknippen van de navelstreng. Mijn jongste is nu 2 en heeft nog nooit een nachtje gelogeerd, ook niet bij opa en oma. Ze was als baby een nachtbraker en weigerde de fles, dus ik had ook het gevoel dat we een beetje tot elkaar veroordeeld waren. Nu zou het wel kunnen, maar ik heb de behoefte niet. 
Mijn zoontje ging voor het eerst logeren toen hij bijna 3 was. Ik was zwanger en hij ging wennen ivm de aankomende bevalling. 
Nu gaat hij regelmatig in de vakanties logeren en zowel hij als ik hebben er geen moeite mee. Eigenlijk is het ook wel even heerlijk. 
Als voor jullie 2 dagen per week werkt, waarom niet. Bij jullie is het misschien wat veel, bij ons wat weinig. 

Vanuit een ander perspectief: ik was vroeger bijna dagelijks bij mijn opa en oma. Soms heel even en soms een hele dag. Slapen hoefde niet dus dat deden we alleen soms voor de leuk. Ik heb het echt nooit als vervelend ervaren en kijk er ook nu nog met weemoed op terug.
De band met mijn opa en oma was heel goed hierdoor, ik had niet anders gewild. Niks mis met mijn thuissituatie overigens, het was zo gewoon handig voor iedereen.  

Terug
Bovenaan