2 keer miskraam in 6,5 week tijd

<p>Hoi dames, <br /><br />Op 8 juli heb ik een miskraam gehad. Ik mocht daarna gelijk weer zwanger worden, maar afgelopen weekend heb ik opnieuw een miskraam gehad. Zo dicht op elkaar. Deze laatste heb ik wel wat minder heftig ervaren als de eerste (zowel geestelijk als lichamelijk), maar toch is het verdrietig en maakt het me ook een beetje onzeker.. Ik heb PCOS en lange cyclussen dus op zich is het al bijzonder dat ik zo snel achter elkaar zwanger ben geworden, maar jammer dat het dan twee keer mis gaat. De verloskundige zei dat het in 99% van de gevallen gewoon puur pech is en er niet gelijk een oorzaak achter zit, maar ik mag het wel laten onderzoeken als ik dat wil. Nu voel ik eigenlijk nog niet die behoefte om dat te laten onderzoeken, of is dat gek? <br /><br />Zijn er meer dames die dit meegemaakt hebben? En waarbij het een derde keer wel gelukt is?</p>

Hoi,
Ik heb het ook meegemaakt. Na 8 rondes zwanger, helaas na 5.5 week een miskraam. Hierna direct weer zwanger. Na een goede echo alsnog een miskraam bij 11 weken. Wij wouden ook geen onderzoek, ook omdat er vaak niks uitkomt en je eigenlijk dan 3 maanden niet zwanger mag worden.
Na de miskraam 1x ongesteld geweest en daarna direct weer zwanger, nu 32 weken. De eerste 20 weken vond ik wel erg spannend. En nog steeds zit ik niet op een wolk. Geen babyshower voor mij, laat het maar eens gezond en wel op de wereld komen. 
Dus het is inderdaad super vervelend om mee te maken, maar ik ben altijd positief gebleven dat je het wel goed zou komen.
Hopelijk voor jou ook snel goed nieuws.

Hoi,
Ik heb het ook meegemaakt. Na 8 rondes zwanger, helaas na 5.5 week een miskraam. Hierna direct weer zwanger. Na een goede echo alsnog een miskraam bij 11 weken. Wij wouden ook geen onderzoek, ook omdat er vaak niks uitkomt en je eigenlijk dan 3 maanden niet zwanger mag worden.
Na de miskraam 1x ongesteld geweest en daarna direct weer zwanger, nu 32 weken. De eerste 20 weken vond ik wel erg spannend. En nog steeds zit ik niet op een wolk. Geen babyshower voor mij, laat het maar eens gezond en wel op de wereld komen. 
Dus het is inderdaad super vervelend om mee te maken, maar ik ben altijd positief gebleven dat je het wel goed zou komen.
Hopelijk voor jou ook snel goed nieuws.

Dankjewel, lief van je @nicolle B
@gebruiker fijn om te lezen dat het bij jou gelukt is! Gelukkig waren mijn beide miskramen best vroeg waardoor ik nog geen hartje oid had gehoord. Het is alleen zo jammer dat een miskraam gelijk het onbezorgde van een eventuele volgende zwangerschap wegneemt. Dat vind ik erg lastig. Maar ik ben er wel van overtuigd dat mijn tijd nog komt. 3 keer is scheepsrecht toch? ?

Zeeuws-meisje Wat naar en verdrietig om te horen. Ik heb zelf in maart een miskraam gehad. Toen heeft het bijna 10 weken geduurd voor ik ongesteld werd. Ik moet hierbij wel zeggen dat ik in die 10 weken wel nog een positieve test had maar een paar dagen erna een negatieve test op het moment dat ik naar de gynaecoloog ging voor een echo was ik ongesteld geworden ze zei toen dat ze niet meer kon zeggen of het een vroege miskraam was of een valse positieve test. 
Sindsdien een langere cyclus van 36 a 38 dagen en tot op heden helaas nog niet zwanger. Mijn NOD is 10 september ongeveer, dus hopelijk is het deze ronde wel raak. Bij mij duurt het nu in ieder geval wel alweer een tijdje. En door de langere cyclus duurt het allemaal voor mijn gevoel ook langer. Wie weet heb ik rond 10 september een antwoord op je vraag. 
Hopelijk ben je snel weer zwanger en gaat het allemaal voorspoedig!

Terug
Bovenaan