2 keer MK, na anderhalf jaar toch zwanger

Dag meiden,

Er is hier vast niemand meer van het forum uit november 2002... In augustus 2002 m'n eerste miskraam gehad (bij 6 weken) en na anderhalve maand was ik weer zwanger. Helaas ging dit mis in de 13e week, lichamelijk en geestelijk héél heftig en verdrietig, maar daar weten jullie alles van... Na bijna anderhalf jaar de moed bijna opgegeven. Maar nu, sinds 3 dagen weet ik dat ik zwanger ben, maar ik ben als de dood. Dit voelt als mijn laatste kans (ben 38), wat een dubbel gevoel zeg. Ik ben blij en neerslachtig tegelijk. Kan ik niet een winterslaap houden en ergens in november weer bovenkomen? Zodat ik die eerste enge periode niet bewust doorhoef? Ik wordt gek van ieder krampje, en ga vaak naar het toilet om te kijken of ik nog niet bloed...
Ik wens iedereen héél veel sterkte bij de verschillende fases waarin jullie verkeren. Ik hoop niet dat ik nu heel ondankbaar overkom in mijn mailtje, het is wel een beetje gezeur geworden, maar ik ben gewoon zo ontzettend angstig dat het weer misgaat.....zucht

Probeer me een beetje voor te stellen hoe je je voelt... kan je angst goed begrijpen. Ik was zelf ook een beetje in een rot mood omdat ik me bedacht dat ik anders vandaag 12 weken (dus safe, normaal gesproken) zwanger geweest zou zijn.
Ik hoop heel erg voor je dat het dit keer goed gaat en probeer je niet te veel zorgen te maken he!!!!
Groetjes Set

Wat erg he die angst en onzekerheid. Maar het zal echt wel goed gaan dat moet toch als je er zoveel voor hebt gedaan! Heel veel sterkte en probeer ondanks de angst te genieten van hetgene er nu voltrekt in je buik.
Liefs
Lotte

Hoi Debbs,

Allereerst GEFELICITEERD!!

Ik begrijp je onzekerheid zo ontzettend goed. Ik zou ook doodsbang zijn voor een volgende miskraam maar probeer er ook van te genieten. Al die stress van zou het wel goed gaan deze keer kan ook niet goed zijn voor je kindje. Probeer daarom toch een beetje te genieten en niet teveel stil te staan bij het idee dat het weer mis kan gaan. Ik weet het, dat is makkelijker gezegd dan gedaan maar het zou voor jou en je kindje veel beter zijn.

Sterkte meid!

Groetjes Frederique

Hoi Debbs,

Van harte gefeliciteerd hoor !!
Wat ontzettend spannend en onzeker he weer zwanger zijn ! Natuurlijk ben je bang en pieker je of het wel goed zal gaan dit keer. Ik heb zelf gisteren ontdekt weer zwanger te zijn en kan het nog niet geloven. Na 9 maanden ben ik al een keer zwanger geraakt, helaas is dit fout gegaan en ben ik januari van dit jaar gecuretteerd. En nu, 5 maanden later weer zwanger !! Ik ben wel zenuwachtig of het dit keer goed gaat, maar heb ook meer vertrouwend dan vorige keer. Toen voelde ik vanaf het begin af aan dat er iets niet goed zat en vonden sommige mensen me maar negatief. Helaas had ik gelijk en is het mis gegaan bij 5 weken al. Met 11 weken ben ik gecuretteerd. Ik wil je een hart onder de riem steken, we gaan positief denken dat het goed gaat nu ! Tot ziens op het maart 2005 forum als het in de lucht is !?

Liefs,
Luna

Dank je wel, dames, voor al jullie goeie adviezen en lieve opbeurende woorden! Dit doet me echt goed! Ik was gisteren ook wel een beetje in een down-stemming, de hormonen gaan een beetje op de loop met me these days ;-) Ik kom zeker op het maart 2005 forum Luna, maar nog even afwachten...! Ik zie dat het nog niet geopend is, en het lijkt mij de goden verzoeken om dit zelf op te starten! (ben plotseling een beetje bijgelovig, haha!)
En voor degenen die nog aan het "herstellen" (op alle fronten) zijn van hun miskraam: heel veel sterkte en hopelijk breken er voor jullie ook snel betere tijden aan!
Liefs, Debbs

Terug
Bovenaan