2 keer slapen

<p>Hoi lezers! </p><p>Mn dochtertje is nu 7 maanden oud (4 weekjes te vroeg geboren) </p><p>dit is de 2de dag dat ze 2 slaapjes overdag heeft gedaan, van 830 tot 1030 en van 1230 tot 1430. Ze is dan rond 1630 wel weer moe maar wilt dus echt niet meer slapen, ik laat het dan ook maar en gaan dan tussen 1830 en 1900 naar bed, ze is dan wel heel moe maar zeker niet vervelend. Dit is denk ik wel normaal rond deze leeftijd 2 slaapjes? </p>

Alsof je het over mijn dochter hebt ;)
Mijn dochter is nu 8 maand en ook 4 weken te vroeg geboren.
En op dit moment gaat het bij ons precies hetzelfde. Terwijl dit voorheen nooit een probleem was. 
Ze wordt hier meestal rond 6.00u al wakker, maar dan doen we een speentje en wordt ze tussen 8.00-8.30 weer wakker. Dan krijgt ze een fles en na een half uurtje vertoont ze vaak al weer vermoeidheids signalen. Dan leg ik haar op bed en na ong 10 minuten teuten, valt ze in slaap. Meestal slaapt ze dan een uurtje. Wanneer ze wakker wordt is het nog even spelen en daarna broodje + fles. Dan gaat ze weer op bed en slaapt ze vaak ook 2/2,5 uur. Langer lukt niet. 
En dan zo rond half 5, 5 uur is het mis ? Met veel tegenstribbelen valt ze meestal wel in slaap, maar niet altijd. Honger heeft ze dan ook niet echt, want als we haar hapje geven, weigert ze te eten. 
Ik ga dan vaak maar even met haar wandelen, want dat is de enige manier waarop ze rustig is.

Klinkt bekend! Toen onze zoon in die overgang zat was hij rond half 5 ook echt moe, maar slapen lukte niet. 
Ik ging vaak een stukje lopen of zette hem eventjes voor de tv, dat hielp meestal wel. Als hij die dag al vroeg uit z'n middagslaapje wakker was en echt heel moe was, ging ik soms even een boodschap met de auto doen en dan viel hij op de terugweg in slaap voor een powernapje. 

Hoi,
Yes, wij hadden ook deze overgang toen.
Ze zat in de overgang naar 2 slaapjes maar trok het niet tot savonds.
Ging toen ook weer eerder naar bed, zo rond 19:00 uur.

Ik ging voor of na het eten even een stukje lopen dat ze nog een dutje kon doen. Dit heb ik 2/3 weken gedaan en toen ging het veel beter.

Kun je haar in de middag niet wat later naar bed doen? Verleng dit niet in een keer maar telkens met 10 minuutjes.
Dan kom je een beetje op het 2, 3, 3 ritme uit.

Succes! :)

Terug
Bovenaan