2 kids op de fiets of fietskar?

Ha allemaal,
Mijn oudste gaat bijna naar de peuterspeelzaal, hij is bijna 3 jaar..
Mijn jongste is 1 maar al een flinke en lange meid.. 83 cm en 11 kilo. Ik ga de oudste met de fiets brengen naar de psz en straks ook naar school. Ik heb met de oudste wel gefietst voorop maar momenteel doe ik eigenlijk alles lopend dus fiets ik niet. We willen nu dus voor naar psz en straks school of een 2e fietsstoel aanschaffen of evt een fietskar.. Nu hoor en lees ik overal dat het zo zwaar en onevenwichtig fietsen is met 2. Hoe ervaren jullie dit? Ik heb dus ook zitten kijken naar fietskarren op marktplaats..
Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn..

Ik vind met 2 kids idd niet heel stabiel fietsen. M'n oudste is nu zo'n 19 kg die zit dan achterop. M'n jongste is zo'n 12 kg die zit dan voorop. Tijdens het fietsen valt het wel mee, vind het meer wat instabiel worden als je ergens moet stoppen en dan weer weg wil fietsen. Of als ze ineens bedenken dat bewegen leuk is.

M'n oudste gaat na de zomervakantie naar groep 1. Ze kan al zelf fietsen en het is dichtbij, dus dan gaat ze of fietsen op haar eigen fiets of we gaan er lopend heen.

Ik fiets zó vaak met 2 kids. Soms zelfs met 3 (baby in de draagzak...#loedermoeder ;)). Ik vind het heel prima te doen, alleen als ik m'n krat ook nog vol met boodschappen heb, dan wordt het wat zwaarder;)
Kun je het eens uitproberen bij de fietsenmaker? Want dan weet je pas hoe het voor jou voelt.

Wij hebben nu maand geleden een fietskar aangeschaft. Omdat wij een 3e krijgen en oudste is 3.5. Ik vindt doodeng om hem al alleen te laten fietsen terwijl ik wel denk dat ie dat wel kan. Maar ik vindt de bakfiets ideaal. Heb hem ook via marktplaats omdat ik hem nieuw wel erg duur vondt en wij hebben niet gekozen voor een electrische. Je zet de kids bij de psz af en gaat gelijk ff boodschappen doen. Bankje omhoog en ruimte zat. 
Moet nu nog 3 weken voordat ik uitgerekend ben maar anders deden wij egt alles met de fiets 

Ik ben zelf voor de tweede voor een fietskar gegaan. Maar dat is vooral omdat ik zelf niet kan op of afstappen met een fietszitje voorop, als dat wel zou kunnen lijkt me dat eigenlijk prettiger. Wat dat betreft had ik misschien voor een mamafiets moeten gaan waarop dat wel paste, maar ik heb dan zo'n laag frame nodig dat het moeilijk is ergens een proefritje te maken. Ik wil mijn eigen fiets sowieso nog uitbreiden met een dubbele, stabielere fietsstandaard. 

Ik heb overigens nog geen ervaring met het fietsen met de kar met allebei erin, de tweede is 16 dagen geleden geboren en mijn onderkant moet nog even niet aan fietszadels denken. Mijn man vond het wel ideaal toen hij laatst verrast werd door een flinke regenbui, want met de regenhoes erover zat onze oudste wel mooi droog, terwijl hij zelf z'n ondergoed uit kon wringen bij thuiskomst. 

Ik heb een moeder fiets. Kleuter achterop va  19 kg en peuter van 1.5 van 15 kg. Als ne fietst prima te doen. Maar fiets van en op de standaard zetten is echt zwaar met dat gewicht erop. Ook een paar keer bijna mijn evenwicht verloren. Dus bang dat ie een keer om gaat. Binnenkort zullen ze dus niet meer beide op de fiets kunnen omdat peuter bijna niet meer voor in het zitje kan..
Ik begrijp de ouders met een bakfiets dus heel goed. Fijn voor de boodschapjes op ds fiets en je kan er meer kindjes (zeker als je ze kort op elkaar hebt) in kwijt. 

Terug
Bovenaan