2 kids op de fiets, wie heeft tips?

Wie heeft goede tips voor mij? Ik heb twee kinderen (bijna 4 en 21/2 jaar) Ik heb ze nu alletwee nog op mijn mamafiets, maar met 2x 16kg word het ERG zwaar! Ik ben bij de fietsenmaker geweest voor de mogelijkheden en hij adviseerde een fietskar. Maar nu lees ik weer dat er kinderen tot 4 jaar in kunnen, Mn oudste is bijna 4 jaar! Hij kan nog niet goed zelf fietsen, dus dat is voorlopig nog geen optie. Ik vind bakfietsen enorm duur! Hoe doen jullie dit?
 
Hoi Francien, bedankt voor je reactie. Dat is idd een fietskar. Maar ik krijg van een paar familieleden nogal 'commentaar' dat ik daar spijt van ga krijgen... zonde van het geld... Ze bedoelen het allemaal goed hoor, maar dat brengt me erg aan het twijfelen. Vandaar de hulp en mening van jullie!
 
Hoi,
Ik heb ook een fietskar, maar ik vind het erg zwaar fietsen. De fietskar weegt alleen al 14 kg. tel daar bij op 2 kinderen en dan zit je al gauw op 40 kg. of meer wat je vooruit moet trappen. Ik neem mijn twee kinderen (van 2.5 en 4.5) gewoon mee op de fiets, vind ik zelf een stuk makkelijker. Mischien wel een idee om 1 kind in de fietskar te zetten en de andere op de fiets in een stoeltje. Je moet ook goed opletten hoeveel gewicht de fietskar mag hebben. Wat ik wel handig vind van de fietskar is dat hij ook als wandelwagen gebruikt kan worden. Makkelijk als je een dagje weggaat.
 
Hoi Dorien,

Bedankt voor je reactie. Ik ben er nog steeds niet over uit. Vind het erg lastig. Ik denk idd 1 kind achterop en 1 in de kar, maar mn jongens kennende willen ze alle2 hetzelfde haha. Ik ben zo bang, straks als het weer weer slechter wordt, dat het dan te zwaar word... Vorig jaar ben ik ook al een keer onderuit gegaan met de fiets (wist niet dat het glad was, want ik ben echt geen held, als ik het wist was ik niet op de fiets gestapt!) Jeetje wat lastig zeg!
In mn omgeving zeggen sommige: DOEN! Handig! En anderen: Niet doen, krijg je spijt van, zonde van het geld, zwaar.... Pff WAT is de beste oplossing?
HELP!
 
zo'n karretje is id wel zwaarder fietsen.. maar te duur hoeft niet. Ik had een fietskar voor mijn jongste gekocht, die zat met maxi-cosi erin. Ik heb hem gewoon op marktplaats gekocht voor 50,-, na 4 maanden weer verkocht voor 45,-. Heel veel plezier gehad voor 5,-!!!
De kinderen zitten wel droog dat is wel fijn.. Maar wat zal zwaarder zijn, 2 kinderen op de fiets of 2 kinderen in de fietskar?? Of id 1 op de fiets, ander in de kar. En dan omste beurten natuurlijk....

groetjes sandra
 
Je zou eens kunnen kijken voor een aanhangfiets. Die maak je vast aan je eigen fiets en het kind moet dan wel meetrappen.
Maar dat zou ik alleen doen als je erg veel op de fiets moet doen.
 
Bedankt voor het meedenken allemaal. Nog steeds geen beslissing genomen... pff.. Toch maar weer naar de fietsenmaker. Kijken voor een zadeltje op de stang ofzo?
 
Terug
Bovenaan