2 kinderen op 1 kamer?

Hallo,

Ik zit met het volgende "probleem". Ik ben in verwachting van ons 2e kindje en in juli uitgerekend. Heel erg leuk en spannend!!
We hebben boven maar 2 slaapkamers, nu kunnen we een 3e maken maar dan hebben we geen kledingkasten meer (die zijn nu inbouw).
We weten niet zo goed of we dat we willen maar ja dan moet de baby na een paar maanden bij onze zoon op de kamer. Onze zoon in nu 15 maanden en dan ongeveer 20 maanden.
Wie van jullie heeft ervaring met het delen van een kamer van 2 kids? Ben benieuwd naar de voordelen en natuurlijk de nadelen.

Groetjes Fee

Hoi,

Bij ons komt de derde dus we moetsten ook een oplossing zoeken voor de kamers..
We hebben 3 kamers boven en een grote open zolder, waar me wasmachine en zonnebank...(en veel rommel) staat..Hadden niet echt zin om echt een hele nieuwe kamer op zolder te gaan maken, dus we hebben onze 2 oudste kids bij me kaar op de kamer gelegd, nu ruim een half jaar..ze zijn wel wat ouder dan jouw kids ( 7 en 5)
maar het gaat echt super, had dit echt nooit verwacht...ze willen echt niet meer zonder
elkaar slapen, en eerder riep me dochter altijd nog wel 10 keer voordat ze eindelijk
in slaap viel maar dat was echt gelijk over..
Ik kan echt goed merken dat ze zich heel veilig voelen bij mekaar..
Maar jouw bedoeling is dan om een baby'tje bij je oudste te leggen he...lijkt me wel een moeilijke beslissing want je hebt echt geen idee hoe het in het begin qua huilen, en jaloersheid zal gaan enzo..

Succes in iedergeval met je keuze..

36,3 weken zwanger

Hoi,

Ik zou verbouwen. De reden daarvan is dat mijn zus en ik vroeger een kamer hebben gedeeld voor een korte periode. Dit ging echt niet. Nu waren wij toen al wat ouder, maar ik ben voor een eigen plekje. als ze klein zijn is dat nog niet zo nodig, maar als ze groot zijn.....Bovendien als er 1 wakker is, dan is de kans groot dat nummer 2 ook wakker wordt. Als de ruimte er is, zou ik liever nu verbouwen, dan over een paar jaar......

hoi

Ik ben zwanger van de 3e en we hebben "maar" 3 slaapkamers (en geen zolder) dus de oudste 2 liggen ook samen op een kamer. Ze waren 2,5 en 1 jaar toen ze samen kwamen te liggen en na een paar dagen wennen en feestvieren (de jongste wat meer dan de oudste haha) gaat het nu helemaal super, ze slapen snel in en blijven wakker als de ander niet op bed ligt. Als er 's nachts 1 wakker word slaapt de ander meestal door trouwens maar heel zelden dat ze allebei wakker worden.

Zou misschien in jouw situatie er wel voor kiezen om de baby eerst in een wiegje bij jullie te laten slapen tot de nachtvoeding voorbij is. Maar goed daar moet je maar net ruimte voor hebben natuurlijk.

Bij ons gaan de oudste twee kinderen de grote slaapkamer delen, die is 5.20 meter bij 3.85 meter. We zetten de kledingkasten in het midden van de kamer als scheidingswand en beide kanten krijgen hun eigen kleur en sfeer. Vissen voor onze zoon van 3 en bloemen voor onze dochter van 20 maanden. We zien wel hoe het loopt, als het niet gaat, gaan we een andere oplossing bedenken.

Hoi!!!

Wij hebben ook 2 kids (Ioannis net 3 en Billy 15mnd) op 1 kamer. Vonden we gezelliger... Ze hebben een slaap gedeelte met 2 ledikanten en de rest is speel(zooi) ruimte. We hebben op zich nog een kamer over. Nummer 3 is onderweg. Wat we precies met de kamers doen zien we nog wel.... De baby (ook met  de 2 boys toen gedaan) zal de eerste maanden met wiegje bij ons op de slaapkamer slapen.
Ik was in t begin een beetje bang dat ze elkaar wakker zouden maken, maar dat is maar heel zelden voorgekomen!!!!
groetjes,Priscilla 12wk

Terug
Bovenaan