2 kinderen, zwáár!

Poeh, even van me afschrijven. Met de komst van Tijl (20/06/07) is het toch even aanpoten.
Nu opeens 2 kinderen, meisje van 2 en de baby dus.
Dat ik weer terug bij af ben, het hele babygedoe met voedingen (die náchten), is toch wel even heavy, vind ik.
Aandacht verdelen, flesjes geven, iedereen tevreden houden en met dit kl**e weer kom je ook niet echt vaak de deur uit.
En wanneer komen we weer toe aan papa/mama-tijd???

zucht.

ervaringen?

He suus,

Is heel herkenbaar hier .... ik heb ook al een zoontje van net 3 en nu dan  vanaf 23-05 een dochtertje en je weet het allemaal wel van te voren maar ik vind het zwaarder dan ik had gedacht ! Ook omdat Felicity veel krampjes heeft en ik veel moet troosten heb je daar al je handen vol aan en dan heb ik jason ook die veel aandacht vraagt! Af en toe word ik wel een beetje depri hoor want de rest van het huishouden kom ik niet echt aan toe en de deur kan je ook niet echt zomaar even uit !
Maar ik hou voor ogen dat er me zoveel mensen mij zijn voorgegaan en dat het vanzelf wel beter word!
Ik ben blijdat we de computer nog hebben! af en toe ff lekker achter de pc!

Succes!

Groetjes Danielle

Hoi!
Heel herkenbaar. Eén week na de geboorte had ik al door, dat ik toch best wel veel vrije tijd had met 1 kind! Ook al realiseerde ik me dat toen niet...
Maar wees gerust, het zal makkelijker worden! Wij hebben een zoontje van ruim 2 en een dochtertje van nu 5 maanden. De eerste maanden dacht ik echt "waar ben ik aan begonnen?". Nu loopt eindelijk alles  redelijk soepel, het is nog steeds aanpoten en (zeker met dit weer) lastig om er op uit te gaan, maar om dat te organiseren, moet er eerst het knopje van acceptatie  omgedraaid worden  in je hoofd (begrijp je..?)
Mama-tijd plan ik zoveel mogelijk in de gezamenlijke slaaptijd tussen de middag en die papa/mama-tijd... daar hebben we nu 's avonds eindelijk tijd voor!

Groetjes, Ingrid

Hai Suus,

Ik heb een meisje van 3 en mijn 2e meisje is 06-06 geboren. Ik vind het vooral zwaar dat de oudste tussen de middag niet meer slaapt zodat je dus echt van de vroege ochtend tot de late avond in de weer bent.
Mama tijd heb ik op donderdag + vrijdag. dan gaat de oudste naar het KDV en de jongste slaapt nog veel.
papa en mama tijd, wat is dat?? als de meiden eindelijk slapen vallen ook mijn ogen dicht.
In september hebben we 2 weken vakantie dan zullen we vast wel weer papa en mama tijd hebben (hoop ik...)

groetjes,
Ikky

Hoi Suus,

ik herken je verhaal. Toen mijn tweede zoon werd geboren had ik het idee dat ik nergens meer aan toe kwam. Maar ik weet inmiddels ui ervaring dat het vanzelf beter zal gaan. Nu met onze derde zoon kom ik wel bijna overal aan toe en vanmidag hebben de jongste en ik zelfs samen bijna drie uur liggen slapen. De oudste twee zijn heerlijk aan het spelen. Het was niet echt de bedoeling, maar blijkbaar had ik het nodig.

Groetjes van Marloes

Hoi allemaal,

Ik heb 3 kinderen van bijna 5, 3 jaar  en 7 weken. Eigenlijk vind ik de overgang niet zo moeilijk als ik had verwacht, maar veel staat of valt met het ritme van de baby.
Onze Tessa van bijna 7 weken zit nu in een behoorlijk goed ritme, waardoor ik weet wanneer ik tijd heb voor de andere kinderen en mezlef en mijn man.
Als Tessa 's middags slaapt bijvoorbeeld, heb ik genoeg tijd om met de andere kinderen te spelen. Zij liggen om 19:00 op bed, dan ga ik Tessa voeden en om 20:00 is het rustig in huis tot de laatste voeding van 22:30.
Het kan niet altijd zo ideaal zijn, maar probeer vooral je baby in een ritme te krijgen.
Als je een duidelijke regelmaat aanbiedt (slapen, wakker, voeden, verschonen, even spelen en hup weer naar bed in het donker), zul je zien dat je baby waarschijnlijk een stabiel ritme krijgt.
Het is niet altijd makkelijk, maar gelukkig worden baby's ook weer groot! Gun jezelf een paar maanden de tijd om alles weer op orde te krijgen, niets moet.

Ik hou al ruim 3 weken een tijdschema van Tessa bij. Gewoon op lijntjes papier, ieder lijntje is een dag. Bovenaan heb ik de uren gezet van 0-24 uur. Dan kleur ik per dag het lijntje in, zwart = slaaptijd, wit = wakker tijd. Leuk om te zien hoe er na verloop van tijd steeds meer stabiliteit ontstaat.

Veel sterkte ermee,

groetjes
Irene

hoi,

ik zag dat jouw jongste ook van 20 juni is. Mijn zoon ook. Ook heb ik nog een zoon van 1 jaar en negen maanden. Mijn vraag is op hoeveel voedingen jouw jongste zit en hoeveel hij per voeding krijgt. Het is inderdaad erg druk met twee kleintjes, maar het wordt vanzelf weer wat gemakkelijker denk ik dan maar.  

groetjes,
Miriam

Hallo Wesa!
wat leuk dat jouw jongen ook van 20 juni is.
Nou, wij hebben (overdag) dus 5 voedingen. 7.00-07.30/11.00/15.00/19.00/23.00-23.30
Hij drinkt ca 140 cc.
Helaas (helaas helaas helaas) heeft ie dan ook nog altijd een nachtvoeding nodig. Hij komt meestal tussen 3.00 en 4.00u. Oh oh, wat wil ik daar graag vanaf, maarja.

Verder heeft ie de laatste dagen wat moeite met overdag in zijn eigen bedje slapen. Hij huilt dan behoorlijk lang, soms wel een uur en valt tussendoor dan steeds even in slaap. Hoe ga jij hiermee om?

Terug
Bovenaan