Hier 1 jaar en 9 maanden leeftijdsverschil tussen mn dochters! Ondertussen zijn ze gelukkig alweer ruim 3 jaar en 17 maanden
Ja, ik vond het behoorlijk pittig dat eerste jaar. Vanaf dat de jongste 14 maanden is en nog 1x slaapt vind ik het écht makkelijker worden. Dat eerste jaar was best vaak overleven. Heeeeeel veel slapeloze nachten (nu nog steeds, we zijn nou eenmaal niet gezegend met de beste slapers) maar t is niet meer zo intens en heftig als een jaar terug.
Ritmes die niet gelijk lopen, gedoe met slaapjes etc.. echt zóeken naar momenten dat je de deur uit kunt (ik ga graag 2x per dag op pad, ik hou het echt geen hele dag uit binnen en de kids ook niet..)
Nu had onze jongste dochter ook refluxziekte waar we na maanden tobben en extreme slapeloze nachten pas achter kwamen, dat maakte het nog 1000x zwaarder natuurlijk. Maar toch, ik vond het best even zoeken en ben blij dat we nu bijna 1.5 jaar verder zijn! T is nu echt vooral genieten en ze trekken enorm naar elkaar toe en snappen elkaar volledig, dat is het leuke met zo weinig leeftijdsverschil. Ik zou achteraf echt niet anders willen, maar ben wel blij dat het eerste jaar om is!
We willen graag nog een 3e kindje, maar die komt echt pas als de oudste ruim 4 is en de jongste 2.5/3 jaar, dus bewust met wat meer leeftijdsverschil! Lijkt me ook superleuk en ik wil geen 3 kindjes onder de 4 jaar!