2 kindjes onder de 2, ervaringen

<p>lieve mama"s </p><p>ik heb een dochtertje van 1.5 jaar en ben nu 29 weken zwanger van mijn zoontje.</p><p>als mijn zoontje geboren word is mijn dochtertje 1 jaar en 8 maanden.</p><p>ik kijk er heel erg naar uit, en kan niet wachten hem te ontmoeten, maar nu het steeds dichterbij komt, ben ik ook af en toe een beetje angstig, hoe ik het straks allemaal ga doen met 2 kleine kindjes onder de 2. </p><p>heeft er iemand ervaringen of tips voor me :) en viel het jullie mee of was het erg pittig</p><p>alvast bedankt :)</p><p>x</p>

Hier net bevallen .. oudste is nu 22 maand en de jongste 4 weken.

Volgende week moet ik het alleen gaan doen en zie daar wel beetje tegen op.
Merk nu vooral dat de oudste dingen gaat doen die niet mogen of extra uitdagen en aandacht trekken. En je vooral echt druk bent de hele dag .. schema”s lopen niet echt gelijk qua eten en slapen.

Ik geef bv die ik fulltime kolf maar ik bouw het toch wat af want als ik straks alleen ben met de kinderen dan gaat er zoveel tijd in zitten .. verschonen , voeden en kolven en dan die oudste in de gaten houden

Dus ja opzich wel pittig maar ik geniet intens van alles. Vermoeidheid valt me best mee en probeer me maar bij dingen neer te leggen dat het even zo is.

Tip, gooi je vriezer vol met eten voor in de kraamweek of daarna. Doe ook vooral lekker makkelijk want je moet echt ff je draai vinden. Maar ga ook vooral genieten want het is zo bijzonder :)

Hier 1 jaar en 2 maanden toen mijn tweede zoontje geboren werd. Ik vond het ff pittig maar inmiddels is de oudste net 2 geworden en de jongste deze maand 1 jaar. 
Ff doorbijten maar oh zo leuk om te zien hoe ze nu al samen spelen. Ik vond het wel pittig en heb veel alleen gedaan.. 

Bij ons was exact hetzelfde hoeveel leeftijdsverschil. Het is wel druk idd, de hele dag in in de weer van de een naar de ander. Maar zelf vond ik het goed te doen hoor, je groeit er Natuurliji in. Nu Mn jongste 1 jaar is merk ik dat ik meer mijn handen vrij krijg.
komt echt wel goed hoor! In het begin maakte ik me ook zorgen hoe het allemaal moest, maar dat gaat uiteindelijk heel natuurlijk.

Hoi hoi! Voor mij geld het ook het zelfde! Nu baby 8 weken en kind van bijna 2 jaar! Ik vind het best pittig soms! Zeker om het alleen te doen en ben blij als ik helpende handjes om me heen heb! Ga optijd om hulp vragen, al is het om even te spelen met de oudste!

Hier 1 jaar en 9 maanden leeftijdsverschil tussen mn dochters! Ondertussen zijn ze gelukkig alweer ruim 3 jaar en 17 maanden ;)

Ja, ik vond het behoorlijk pittig dat eerste jaar. Vanaf dat de jongste 14 maanden is en nog 1x slaapt vind ik het écht makkelijker worden. Dat eerste jaar was best vaak overleven. Heeeeeel veel slapeloze nachten (nu nog steeds, we zijn nou eenmaal niet gezegend met de beste slapers) maar t is niet meer zo intens en heftig als een jaar terug.

Ritmes die niet gelijk lopen, gedoe met slaapjes etc.. echt zóeken naar momenten dat je de deur uit kunt (ik ga graag 2x per dag op pad, ik hou het echt geen hele dag uit binnen en de kids ook niet..)
Nu had onze jongste dochter ook refluxziekte waar we na maanden tobben en extreme slapeloze nachten pas achter kwamen, dat maakte het nog 1000x zwaarder natuurlijk. Maar toch, ik vond het best even zoeken en ben blij dat we nu bijna 1.5 jaar verder zijn! T is nu echt vooral genieten en ze trekken enorm naar elkaar toe en snappen elkaar volledig, dat is het leuke met zo weinig leeftijdsverschil. Ik zou achteraf echt niet anders willen, maar ben wel blij dat het eerste jaar om is! ;)

We willen graag nog een 3e kindje, maar die komt echt pas als de oudste ruim 4 is en de jongste 2.5/3 jaar, dus bewust met wat meer leeftijdsverschil! Lijkt me ook superleuk en ik wil geen 3 kindjes onder de 4 jaar! :)

Onze dochter was net twee toen haar zusje werd geboren! Het ging bij ons heel soepel, ze ging er makkelijk in mee en vond het super leuk! Het scheelt wel dat zij een goede slaper is en een makkelijk meisje. En nu spelen ze leuk samen! Nu ze ruim drie is, merk ik wel dat ze het nu veel beter zou snappen en qua ontwikkeling het een groot verschil is met als ze met twee zijn. Maar alles heeft voor en nadelen! Zou er niet teveel over nadenken maar lekker met de flow mee gaan! Ik vond de hulp van opa's en oma's heel fijn, ze ging elke week daar lekker spelen!

Terug
Bovenaan