2 lange weken wachten op uitslag

Hallo mama's,

Om 10:15 moesten we er zijn maar werden pas een uur later geholpen. Ok dat was wel jammer voor ons maar Meike die heeft heerlijk gespeeld op die polikliniek. Alsof ze op het kdv was haha.
Toen mochten we met de arts mee. We moesten alles vertellen en daar waren we niet op voorbereid..
Enigzins chronologisch kon ik het vertellen. En wat heeft Meike al veel gehad en meegemaakt!! Dat was wel weer confronterend.
Na een lichamelijk onderzoek die Meike gewillig onderging kwam hij met zijn conclusie; er spelen zoveel dingen bij Meike dat hij niet wist welk pad hij moets bewandelen. Dat was even gek en keken wij elkaar ook wat verontrustend aan.
De arts zag dat en zei dat de kinderarts er goed aan had gedaan om door te verwijzen maar volstrekt logisch was de oncoloog/hematoloog dus niet.
Maar goed, Meike moest eerst een zweettest ondergaan, die moet vaststellen/uitsluiten dat Meike taaislijmziekte heeft. Dat gaat met stroomstootjes aan de binnenkant van de arm en ze doen een patch op de arm, plastic erover en een verbandje erom en een halfuur flink zweten. Dat zweten lukte goed omdat Meike moeilijk te prikken is en ze moest bloedprikken. Wat een hel!!! Ik schiet hier nog van vol. Het lukte niet en zag de naald de ader zoeken, ik werd zo misselijk van dat beeld.
Uiteindelijk hebben ze 8 buisjes gevuld met druppeltjes bloed uit de rug van d'r hand.
En toen flink doorrijden om de boot van 14:15 te halen.
Op 2 november krijgen we uitslag.
Oh ja, zo stom, wij hebben op Vlie de oude brievenbussen nog staan en daar past de verpakking om ontlasting en urine op te vangen en te versturen niet in!!!! Nu ligt het in de koelkast en moet Jack het naar postkantoor brengen. Wel grappig detail weer.

Ik ben ontzettend emotioneel geweest vandaag. Nu hebben we al wel wat meegemaakt maar omdat jack mee was (wij splitsen ons altijd omdat Isa er ook nog is maar Meike wordt wel héél sterk dus ik was vandaag extra blij om samen te zijn) kon het gelukkig ook en voelde ik mij vrijer om "te voelen". Beetje vaag maarja, tis ook wel een rollercoatser gevoel.

Ik hoop dat wat Meike heeft goed te doen is en dat ze snel gaat groeien en minder vaak in de lappenmand zit. Maar als er wel iets is dan weten we snel wat te doen en hoe..

Beetje een lang verhaal geworden.
Lucht wel heel erg op om dit neer te zetten.

Liefs Renske mv Isa en Meike

He Renske, wat een verhaal weer zeg! Gelukkig zijn jullie doorverwezen en word ze binnenstebuiten gekeerd. Hoe erg dat misschien ook even is nu... Het is wel een vreselijk dapper meisje zo te lezen allemaal, heeft ze vast van haar dappere mama!! ( en ik snap precies als mama wat je bedoelt met "mogen voelen" hoor, je gevoel is volstrekt duidelijk!) Ik ben benieuwd naar de tests, hoop niet dat er CF uitkomt overigens...

Veel sterkte met afwachten maar weer.
Knuf, Marieke

Hoi Renske,

Jeetje meid, wat een toestanden allemaal voor Meike.

Hopelijk krijgen jullie straks eindelijk duidelijkheid,en hoop net als Marieke, dat er geen taaislijmziekte uit zal komen.

Heel veel sterkte!

Groetjes, Marieke

Oooh wat een vreselijke spannende dag moeten jullie gehad hebben!
En dat je met je man erbij "mag voelen" is heel herkenbaar hoor. Als je alleen met je kindje bent hou je je stoer en sterk, maar met hem erbij kan je je ook even een beetje laten gaan.

Hoop echt dat er iets uitkomt wat heel makkelijk te verhelpen is en Meike eindelijk lekker in d'r velletje komt te zitten.

Succes met wachten!

Liefs, Tessie

Hoi Renske

Spannend zeg. Er gaat vast van alles door je heen.
Wel fijn dat je straks dingen weet, maar twee weken wachten....ppppffffff.....dat is lang!
Probeer je gedachten af en toe te verzetten, maar dat zal best moeilijk zijn.
We duimen voor een goede afloop en wat meer duidelijkheid over je kleine meisje!
Sterkte
Pascal

Zoveel onzekerheid en wat een dag joh. Gelukkig heb je ruimte gevonden om "te voelen", hartstikke goed van je! Ik hoop natuurlijk van harte dat jullie snel uitsluitsel krijgen. Sterkte en probeer je niet te veel in je hoofd te halen tijdens het afwachten. Liefs!

Jeetje Renske, lees net het hele verhaal...... Wat een zorgen toch weer om jullie meisje. Denk aan je en hoop samen met jullie op een geruststellende uitslag.

Sterkte meid, wat een lange tijd om in onzekerheid te zitten!

Liefs
Susan

Terug
Bovenaan