Hoi Marjan,
mijn miskraam was vorige week alweer 4 maanden geleden. Op dat moment was ik meer lichamelijk dan geestelijk 'van de wap', en na anderhalve week weer aan het werk onder het motto van 'niets aan de hand, het leven gaat door en alles gaat goed'. Niet dus! Sinds vorige week zit ik thuis, veel huilen enzo. De afgelopen 4 mnd ook regelmatig enkele daagjes thuis geweest met klachten, maar nu heeft mijn baas verzocht om nu eindelijk eens eerst naar mezelf te kijken ipv naar het werk, omdat deze situatie uit de hand gaat lopen. Binnenkort waarschijnlijk een afspraak met een psycholoog ofzo. Het verlangen naar een kind is nu groter dan ooit. Overal zie je nu moeders met kleine kindjes lopen, en ik denk: Dat wil ik ook! Helaas is dit niet af te dwingen. Toch geef ik de moed niet op, en ik denk diep van binnen toch nog wel zwanger te worden, eens... Ik probeer echter niet mensen te vermijden, en in mijn naaste omgeving vertel ik gewoon wat er met me aan de hand is momenteel. Alleen drukke situaties als boodschappen doen in dit kleine dorp wil ik vermijden, 'vreemden' hebben er niets mee te maken! Hier krijg ik een benauwd gevoel van..
Ook jij heel veel succes. Van de gynacoloog kreeg ik te horen dat na de eerste menstruatie je het gewoon weer kunt 'proberen', dus dat doen we dan ook maar, alleen is niets vervelender dan 2 wkn later weer ongesteld te zijn.