2 maanden oud en weer nachtvoeding! Iemand tips?

A

Anoniem

Guest
Ja, het onderwerp zegt het al, mijn dochtertje is 2 maanden oud en van begin af aan heeft ze het super goed gedaan, meestal sliep ze gelijk door tot 5.00 of 7.00 uur en heel af en toe kwam ze 's nachts rond een uurtje of 3.
Nu is ze 2 maanden en is ze een hele tijd niet voor voeding gekomen 's nachts, maar sinds een week komt ze weer voor voeding 's nachts (ik geef flesvoeding).
Heeft iemand dit ook, of nog, en zo ja, heeft iemand tips?

groetjes Miranda

hoi,

mijn dochter is nu 18 weken en ook zij heeft soms periodes van een aantal dagen dat ze s,nachts weer wakker word voor nachtvoeding ook ik geef de fles maar na een paar dagen slaapt ze weer gewoon door het hoort er gewoon bij het beste is gewoon accepteren dat het zo is en hopen dat ze na een aantal dagen weer doorslaapt, veel succes.

groetjes bianca

Hoort er helaas af en toe bij. Gewoon accepteren inderdaad.

Groetjes, Marisa

Hoi Miranda,

Misschien heeft je dochtertje weer een ontwikkelingssprongetje gemaakt?
Dat kan gebeuren rond de 8 weken. Ik heb het boek 'Oei, ik groei' thuis en dat is echt een heel fijn boek.
Kinderen maken in hun eerste levensjaren ontwikkelingssprongen en die gaan gepaard met regeldagen. Dan huilen ze veel en willen ze alleen maar bij je zijn. En, ze willen meer voeding.
Het kan dus zijn dat jouw kindje dat ook heeft. Heb je al geprobeerd om haar bij de laatste voeding wat meer te geven?
Zo'n sprongetje kan een dag duren maar soms ook een week. Als je kindje zich eenmaal heeft aangepast, komt ze waarschijnlijk vanzelf weer in haar ritme.
Misschien een idee om het boek aan te schaffen want het is echt heel informatief en het gaat over de eerste 2 levensjaren van je kindje dus je hebt er nog best lang wat aan.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Hallo,

Het kan zijn dat ze te weinig krijgt s'avonds. Maak wat meer voeding (bv 180 ml) en kijk of ze die leegdrinkt en of ze zich dan nog meldt voor de nachtvoeding. Zo ja, dan heeft ze die echt nog nodig. Dit kan een periode zijn.
Vaak hebben ze inderdaad rond deze periode van die regeldagen. Mijn dochtertje heeft dit ook gehad. Nu ze s'avonds meer krijgt, slaapt ze lekker door tot s'morgens 8 uur. Vaak moeten we haar wakker maken.

Als je maar niet meer dan 1 liter flesvoeding op een dag geeft is dit geen probleem.

Groetjes Debby
Mama van Senna 18-06-2007

hallo,

Ik was het opstaan snacht na 5 weken moe (ben alleenstaande moeder).
Ik heb toen de hoeveelheid opgevoerd als gevolg dat het er weer allemaal uitkwam, teveel dus.
Ik heb toen rijstebloem in de fles gedaan en na 2 nachtjes sliep ze lekker door.
Heb het eerst geprobeerd met een beetje om te kijken hoe ze er op reageerde (darmkrampjes).
Na ongeveer een week zat ik al op 2 schepjes en nu slaapt ze de ghele nacht en moet ik haar om 07.00 nog wakker maken, ideaal.
succes.

mama van Noa

hallo

Mijn zoontje is nu 3 maanden oud. Toen hij 2 maanden oud was bleef hij iedere   nacht nog komen om zijn flesje om te wennen dat hij 's nachts geen voeding meer krijgt gaf ik hem de helft van zijn voeding maar hij bleef iedere nacht komen. Op advies heb ik hem niet gelijk voeding gegeven maar zijn speen na twee keer opnieuw zijn speen in zijn mondje stoppen viel hij weer in slaap tot half 8! Na 2 nachten sliep hij door en alleen als hij weer meer voeding nodig heeft wordt hij weer wakker maar valt met speen zonder voeding gauw in slaap.

Hoi. De mijne is bijna 3 maanden oud en die heeft nog geen een nacht doorgeslapan. Komt steevast rond 3 uur en uur... Ik geef bv, misschien dat dat scheelt.. Maar die van jou is nog zo klein dat als ie komt je hem denk ik beter eten kunt geven. Hij zal het dan toch nodig hebben.
Gr. Anne-Marie

Terug
Bovenaan