2 miskramen, angst voor een 3de.

Hallo, mijn naam is Robine en ik ben 30 jaar. In februari 2003 en in juni 2003 ben ik na 6 weken het vruchtje verloren. Na twee miskramen ben ik bang om weer opnieuw zwanger te raken (lees; een 3de miskraam).
Een tijd terug hebben we besloten om opnieuw zwanger te raken even uit te stellen. Zowel geestelijk als lichamelijk was het beter. Nu begint het gevoel weer te kriebelen om weer te gaan beginnen maar de angst voor een miskraam komt dan steeds weer boven. Misschien moet ik dit berichtje van me afschrijven of zoek ik ergens nog een beetje hoop.

hallo robine,
ik kan me voorstellen dat je bang bent vor een miskraam maar als je goed gezond en je kunt het geestelijk ook weer aan zou ik het gewoon weer proberen wij hebben hetzelfde meegemaakt 9 juli 2001 en 5 november 2001 mijn derde zwangerschap volgde in januari deze ging gelukkig goed gisteren werd mijn zoon een jaar dus zoals je ziet kan het ook goed gaan ook willen wij nu proberen om voor de vierde keer zwanger te worden wat niet zonder angst is maar je krijgt zo iets geweldig er voor terug dat we er toch weer voor durven te gaan en de kans dat het bij ons fout gaat is aanwezig volgens de gyn we hebben een chromosomen onderzoek gehad we wensen jullie sterkte met je keuze groeten maaike

Hoi robine,
Ik ben zelf ook twee keer zwanger geweest en dat is beide keren fout gegaan. 1x buitenbaarmoederlijk 1x miskraam. Ik kan heel goed begrijpen dat je bang bent. Ik ben nu zelf weer vier dagen overtijd en ik heb sterk het vermoeden dat het raak is, maar ik hou mezelf voor 3x is scheepsrecht.
Mijn zusje heeft ook twee keer een miskraam gehad en is nu 17 weken gezond zwanger. Ik wens je succes groetjes diane

hallo Robine ik zelf heb ook 2 miskramen gehad februari en juli 2003
de tweede miskraam was voor mij erg onverwachts ik dacht zo iets erg gebeurt vast geen tweede keer,dus wel. ik vind het erg vervelend om andere zwangere om mijn heen te zien. Wij hebben een chromosomenonderzoek gehad daar krijgen we eind oktober de uitslag van
heel veel sterkte kim

Beste robine,
Wij hebben ook 2 miskramen gehad. Daarna hebben wij 2 gezonde kindjes gekregen, het was wel elke keer spannend maar je ziet wel het kan toch. Naar de oorzaak is nooit gezocht dus dat weten wij ook niet. Wij willen nu voor een derde kindje gaan het zal weer wel spannend worden dat blijft nu toch.
Ik hoop voor jou het beste en ga maar op je gevoel af als je er weer klaar voor ben gewoon doen wie weet gaat het nu wel goed.
Groetjes sonja.

Hoi robine,

Ook wij hebben 2 miskramen gehad, 1 keer spontaan met 6 weken en 1 keer met 8 weken missed abortion. (April en Juli). Wacht nu op menstruatie na de curretage 4 weken geleden.
Jouw angst deel ik, ook wij wilden eigenlijk wachten, maar hert kriebelt toch weer, heel dubbel allemaal.

Gr. Petra

Hoi allemaal,

Hier nog een lotgenoot.
Ook ik heb 2 miskramen gehad, 1 in febr. 2003 en de ander in aug. 2003. Nu weet ik dat ik kinderen kan baren omdat ik al twe gezonde meiden op de wereld heb gezet, maar langzaamaan begint het steeds duidelijker tot me door te dringen, dat ik toch nog heel graag een derde kindje wil, maar erg opzie tegen de eerste weken van de eventuele zwangerschap, wanneer mag ik blij gaan worden, kan ik wel blij zijn en niet alleen maar bang voor wat me eventueel te wachten staat, ga ik het nu wel aan mijn naaste familie vertellen of niet, want het is niet leuk om na 6 of 9 week te moeten vertellen dat het alweer over is.
Ik ben daarom ook erg nieuwsgierig hoe jullie hiermee omgaan.

Gr. Dorine

Terug
Bovenaan