2 miskramen en nu zwanger

Hallo allemaal.

Mijn man en ik zijn 8 jaar samen. Het heeft 3 jaar geduurd tot onze dochter in 2018 geboren werd. In de corona tijd heb ik 2 miskramen gehad waar ik geestelijk veel last van heb gehad.
Nu ben ik er afgelopen weekend achter gekomen dat ik weer zwanger ben.
Ik had afgelopen vrijdag ongesteld moeten zijn maar die bleef uit, daardoor wist ik al direct genoeg.
Testje gedaan en inderdaad positief.
Ik ben zo blij, maar durf toch ook weer niet blij te zijn.
Ik ben nog maar heel pril zwanger maar toch nu al heel onzeker door de 2 miskramen. Gister ontzettend pijnlijke borsten en nu juist helemaal nergens last van.
Steeds naar toilet gaan omdat je denkt dat je wat voelt.
Ik heb niet echt een vraag maar heb eigenlijk gewoon een peptalk nodig.

Liefs.
 
Gefeliciteerd!! ? Ik heb zelf ook twee miskramen gehad en weet dus wat het is. Maar probeer er ook een beetje van te genieten! Je hebt er (helaas) zelf geen controle over, vertrouw je lichaam!
 
Gefeliciteerd! Herkenbaar! Kop in het zand en afleiding zoeken om naar die 1ste echo toe te komen. Nu we de 13weken echo hebben gehad merk ik dat iets meer kan loslaten en kleine beetjes geniet. Wel vaker bij de verloskundige ingepland om het hartje vaker te horen zodat ik minder ongerust raak.

Zet hem op!
 
Dankjewel voor jullie antwoord :)
We gaan in tussentijd ook nog naar Frankrijk op vakantie wanneer ik ongeveer 10 weken zou zijn en dan vind ik ook ontzettend spannend.
Mijn hoofd maakt overuren.
Ik ga in iedergeval proberen te genieten.
Heeft afleiding bij jullie geholpen? Ik merk aan mezelf dat ik heel snel aan het zwanger zijn denk.
 
[quote quote=10564827]Dankjewel voor jullie antwoord :)
We gaan in tussentijd ook nog naar Frankrijk op vakantie wanneer ik ongeveer 10 weken zou zijn en dan vind ik ook ontzettend spannend.
Mijn hoofd maakt overuren.
Ik ga in iedergeval proberen te genieten.
Heeft afleiding bij jullie geholpen? Ik merk aan mezelf dat ik heel snel aan het zwanger zijn denk.[/quote]Zo 10 weken, dat is niet verkeerd!! In ieder geval afleiding genoeg voor je wat dat betreft.

Ik denk eigenlijk alleen maar aan zwanger worden zo snel mogelijk. Ik ben er wel elke dag mee bezig. Elke maand nieuwe kans he. ? Om mij heen word ook iedereen zwanger en op straat lijkt het alsof iedereen zwanger is. Is ook totaal niet gezond meer maar goed denk dat her wel slijt en hoop dat ik ook snel een tweede kindje mag krijgen!
 
Gefeliciteerd! Ook ik heb na onze eerste dochter 2 miskramen gehad vlak na elkaar en ben 3 maanden na de laatste miskraam weer zwanger geraakt. Ondertussen alweer 31 weken zwanger van een gezonde knul!
Ik herken helemaal wat je zegt en na elke echo dacht ik "nu krijg ik vast vertrouwen dat het goed gaat", maar dat bleek toch telkens niet het geval. Uiteindelijk begon ik me pas echt zelfverzekerd te voelen toen ik de 24-weken grens had bereikt en ik de kleine iedere dag voelde bewegen.
De miskramen gaan in je hoofd zitten en dat is ook volledig logisch, het vervelende is dat je er ook gewoon geen invloed op hebt of het goed gaat of niet. Het enige wat je kunt doen is proberen zo positief mogelijk te blijven maar dat zal de ene dag makkelijker zijn dan de andere.
 
Mamavanromee Ik bedoel dat ik met ongeveer 10 weken zwangerschap op vakantie zit in Frankrijk haha.Lekker even 2 weekjes op vakantie maar aan de andere kant kijk ik er ook wel tegenop.
Ik ben iemand die te snel verder gaat denken.
Wat als er daar wat gebeurd enz….
 
Froemeltje. Met hoeveel weken kwam je erachter dat je weer zwanger was? En hoe kwam je de weken door tot de echo?
Ik heb 5 juli de 1e echo in het ziekenhuis. Dan zou ik ongeveer 6 weken moeten zijn.
Hoop echt dat de echo goed gaat zijn.
De angst zit er gewoon echt in door de miskramen.
 
Terug
Bovenaan