2 MK's gehad, nu nieuwe ronde....

Hoi allemaal,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Anna en ben 30 jaar. Vanaf Augustus 2006 ben ik gestopt met de pil. In December was ik al zwanger, maar  heb in Januari een miskraam gehad en in Mei de tweede.
De afgelopen tijd ben ik actief geweest op het forum "zwanger zijn", maar moest helaas "verhuizen" naar dit forum.
Hopelijk is het hier net zo gezellig en hebben we wat aan elkaars verhalen!
Liefs Anna

He Anna,

Welkom hier! En tuurlijk is het hier ook gezellig . Alleen is het fijne hier, dat iedereen weet hoe je je voelt als je een (of meerdere) mk gehad hebt. Dat is wel erg fijn.

We zitten in hetzelfde schuitje, ben 29 (wordt volgende maand 30), en heb eind november 2006 mijn 1e mk gehad. Vervolgens 3mnd later weer zwanger en ook dat werd weer een mk. Helaas kwam het er niet zelf uit en heb ik dus ruim 4 weken geleden een curettage gehad.

Mijn  lichaam werkt inmiddels wel weer. Heb dmv temperaturen vastgesteld dat ik vorige week mijn eisprong gehad heb, en sinds vanochtend heb ik weer last van rozig slijn bij het afvegen. Kan dus 2 dingen betekenen: weer een innesteling of toch een vooraankondiging van mijn ongi die volgende week zou moeten komen.  Ik ga vooralsnog uit van het laatste, want durf inmiddels echt niet meer te hopen. We wachten het gewoon af.

Moet 25 juni op controle bij de gyn, en dan zien we wel hoehet ervooor staat en of ze gaan onderzoeken waardoor het 2x misgegaan is. Waarschijnlijk "domme pech" maar toch fijn om dat zeker te weten. Hebben/gaan ze dat bij jou ook nog onderzoeken?

groetjes,
Dion

Hoi Dion,
Wat leuk zo'n snelle reactie!!!
Inderdaad een   bekend verhaal!!!!
De VK zegt dat hun je pas na 3 MK's doorsturen naar de Gyn, maar aangezien mijn leeftijd wil ik dat nu na mijn 2e MK al.
Dus ga ik de huisarts bellen om me door te verwijzen. Dat wilde ik vorige week al doen, maar toen was die beste man op vakantie!
Ik heb geen idee hoelang ik moet wachten op een afspraak met de Gyn......
Jij zit nu in een spannende periode! Sterkte! Ik ken dat gevoel van "ik ga ervan uit dat...."
Anna  

Hee Anna,

Tegenwoordig heb je niet eens meer een verwijsbrief nodig, je kunt zelf een afspraak maken bij de gyn. Het gaat wel sneller als je een verwijzing van VK of huisarts hebt.
Mijn VK en huisarts zeiden dat mensen  in het verleden idd na 3 mk pas doorgestuurd werden, maar tegenwoordig al na 2mk. Bovendien, het is jouw lichaam en daar heb je toch ook zelf nog wel wat over te zeggen? Als jij erdoor gerustgesteld wordt, moeten ze je gewoon doorverwijzen.

Veel succes! En we  spreken  elkaar hier vast nog wel.  

groetjes,
Dion

Ja we spreken elkaar vast nog wel! Leuk!
Hoe was jouw curettage? Beide keren is het bij mij vanzelf gegaan, maar ik vraag me af wat ik me bij een curettage moet voorstellen. Sommige meiden zeggen dat ze dat zelfs prettiger vinden dan een "normale verlopende" MK.
Anna

Hallo Anna,

Ook ik heb twee miskramen (missed abortions) achter de rug. Ik heb na de tweede miskraam een chromosomenonderzoek laten doen middels bloedprikken. We hebben hier net de uitslag van gekregen en gelukkig is daar niets uitgekomen. Gelukkig omdat ik inmiddels weer zwanger ben! We zijn gematigd enthousiast, want we hebben na de vorige keren er niet veel vertrouwen meer in. Voel me erg onzeker, voel me de ene dag erg zwanger en de andere dag heb ik erge buikpijn en ben ervan overtuigd dat het weer fout is. Bij de eerste was het vruchtje 5 weken geworden, bij de tweede 6,5 weken. Vrijdag a.s. krijg ik een echo, dan ben ik 7 weken en dan zou er als het goed is een hartje te zien moeten zijn. We trouwen over drie weken, dus ik zou er erg van balen als ik volgende week weer een miskraam moet ondergaan of gecurreteerd moet worden. Erg spannend. Ik ben overigens 35 en heb al een zoon van bijna 11 uit een eerdere relatie. Die wil ook zo graag een broertje of zusje!

Alexandra

Hoi Alexandra,
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hopelijk gaat het dit keer wel goed!
Spannende tijd he? Ik ken het. Je denkt steeds: "het zal toch niet goed gaan" omdat je 2  MK's hebt gehad. Gelukkig weet jij dat je wel zwanger kan worden, je hebt al een zoon! Zo hou ik me ook aan het idee vast, dat ik toch 2x zwanger ben geweest. Alleen bij het innestelen gaat er iets fout. Tot 2x toe was ik rond de 5a6 weken.
Ik wens je veel sterkte morgen bij de VK. Ik las je andere topic ook over de misselijkheid. Toen ik mijn eerste MK kreeg had ik van de ene op de andere dag geen gevoelige borsten meer. Meteen dacht ik dat het daarom fout was. Maar al die kwaaltjes zijn geen maatstaaf  hoor!!!!!
Succes!
Anna  

He Alexandra, gefeliciteerd met je zwangerschap. Kwaaltjes die ineens weg zijn, zijn idd  niet perse een teken  van een mk. Het kan altijd dat je er ineens geen last meer van hebt en zo kan het ook ineens weer terugkomen. Maak je dus geen extra zorgen. kan met heel goed voorstellen  dat je het ook nu niet vertrouwd voordat je het allemaal op de echo gezien hebt. Denk dat mijn reactie hetzeflde zou zijn. Succes ermee en we duimen dat alles goed blijft gaan. En geniet van je trouwdag over een paar weken!!

En Anne,  die curettage was echt peanuts. Het enige vervelende was dat ik niet wist hoe laat ik geholpen werd omdat ik ergens ertussen geduwd moest worden. De operatiekamers stonden namelijk helemaal volgepland en ik moest geholpen worden voordat ik 2 dagen later op vakantie ging.
Totaal geen last van curettage of narcose gehad. Geen buikpijn en ook niet gevloeid erna, terwijl ze aangaven dat ik nog best zo'n 10 dagen bloed zou kunnen verliezen. Dus voor mij was dit prima! Heb er geen ervaring mee hoe het is om echt een spontane mk te hebben met weeen of zo. Want ook eind nov/begin  dec met mijn 1e mk heb ik nergens last van gehad (behalve dan dat ik dacht ongi te zijn) en een week later weer. Toen wist ik dat er iets niet klopte, maar ook toen geen buikpijn gehad.

Nu vandaag weer roze afscheiding en zelfs 1x bloed bij het toiletbezoek. Mijn darmen/buik rommelt  dus ongi zal wel snel gaan doorzetten.

groetjes,
Dion

Terug
Bovenaan