2 mnd - hoeveel voedingen p.d ?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal.
Mijn dochter is nu bijna 2 mnd en krijgt meest zo'n 7 x per etmaal voeding. (combi van borst en fles). Dit is incl de nachtvoeding. Zo nu en dan slaapt ze door en dan redt ze het met zo'n 6 x dgs. Maar echt regelmaat zit er nog niet in.
Over 2 wk moet ik weer aan het werk en dan is dat toch wel erg gemakkelijk. Was is volgens jullie zinvol? Bijv 's morgens om een vaste tijd wekken zodat ze overdag haar vaste voedingstijden heeft (of ze dan wel of niet doorslaapt) of blijven doorgaan met voeden op verzoek (wat erg wisselende tijden kunnen zijn).
En wat is ong "normaal" voor een baby van die leeftijd ? 6, 7 of 8 voedingen en wel / niet doorslapen?
Hoe doen jullie dat en zijn er evt tips?

Mijn zoon is ook 2 maanden en heeft zo'n 6-7 voedingen per 24 uur. Hij heeft nu een paar keer doorgeslapen maar daar zit nog geen regelmaat in. Het is ook al een paar keer voorgekomen dat hij om half negen een voeding krijgt en dan doorslaapt tot half vier/vier uur. En soms van half elf/elf uur tot zes uur. Elke ochtend begint op een ander tijdstip dus ik weet het ritme van de dag pas als hij zijn ochtend voeding heeft gehad. En zelfs dan loopt het nog wel eens anders. Ik ben jaloers op de moeders die wel al een ritme hebben en weten waar ze aan toe zijn. Misschien heb je met flesvoeding meer ritme dan met borstvoeding. Succes er mee.

toen ik ben gaan werken heb ik zelf het begin en einde van de dag bepaald. dus elke ochtend om 7 uur eten. en 's avonds om 23 uur laatste voeding.

wat er tussen gebeurde zag ik dan wel. soms komt een voeding later of juist weer wat eerder. je zult zien dat zich dat vanzelf gaat regelen. Probeer wel (als je kolft) ongeveer voedingstijdens aan te houden voor het kolven. anders zit je daar mee op de dagen dat je vrij bent.

op een gegeven moment slapen ze door, als ze goed groeit kun je een voeding achter wege laten.

Hoi mijn dochter is bijna 3 maanden en zit nu sinds een paar weken op 5 voedingen van 160cc water en 5 schepjes voeding.
Ik weet ook pas s'ochtends wat het ritme van die dag gaat worden.
Ze slaapt s'nachts wel door en komt s'ochtends tussen 6 en 8. Na haar eerste voeding komt ze om de 4 uur. Nu zit ik ook te twijfelen of ik haar elke ochtend om een vast tijdstip wakker zal maken voor haar eerste voeding. Zodat je dus wel een vast ritme krijgt.

Hoi,

Mijn dochter is ruim twee maanden en er zit ook nog geen regelmaat in. Hoewel het de laatste tijd een beetje naar regelmaat gaat. Ik geef borstvoeding op verzoek, maar laat overdag niet meer dan 4 uur tussen zitten. Ik wil 6, 7 of 8 keer per etmaal de borst.
Als ik weer ga werken (dat duurt nog wel even) dan geef ik haar de borst voordat ik weg ga. Dat zal dan rond half 7 zijn. De laatste tijd wordt ze tussen half 6 en half 7 wakker voor een voeding. Als dat zo blijft dan komt dat mooi uit.

Irene

Terug
Bovenaan