<p>Wie heeft er ervaring of een soortgelijke situatie gehad en kan mij duidelijkheid geven?</p><p>Mijn vriend heeft de Turkse en Nederlandse nationaliteit en heeft ons kind erkend. Ik heb de Nederlandse nationaliteit en omdat wij niet gehuwd zijn/geregistreerd partnerschap hebben, heb ik het gezag. Wij hebben zelf niets gemeld of gedaan zodat ons kind ook een Turkse nationaliteit zou krijgen. Dit willen wij niet. Kind draagt achternaam vader.</p><p>1. Wie weet of de gemeente in ons geval automatisch aan het consulaat de geboorte van ons kind heeft doorgegeven </p><p>2 Heeft ons kind wel of geen 2 nationaliteiten?</p><p>3 hoe komen we hier achter zonder slapende honden wakker te maken?</p><p> </p><p>Wat ik kan vinden is dat in een geval van een huwelijk, de gemeente de geboorte wel laat weten aan het consulaat, maar de ouders moeten nog wel de geboorte aangeven bij het consulaat en een paspoort aanvragen. Hoe het zit als moeder het gezag heeft en vader erkend, krijg ik niet helder.</p><p> </p><p>Wie weet hier iets meer over?</p><p> </p>