2 nogal genante vragen

Beste medezwangeren,

Om maar met de deur in huis te vallen: wie heeft er ook last van spataderen op de schaamlippen (ja, ook dat is mogelijk!) en heeft er een tip wat er aan de jeuk daarvan te doen is.
Ten tweede: zijn er vrouwen, die evenals mijzelf, zich zorgen maken over het feit of de sex ooit nog wel goed zal zijn na de bevalling? Je hoort nml. nog weleens verhalen over mannen die de hele gebeurtenis nogal als shocking ervaren en het beeld van het bloederige geheel op hun netvlies houden of dat de vrouwen toch wel een stuk ruimer van onderen zijn geworden, waardoor zowel voor de vrouw als voor de man het allemaal wat minder plezierig is?

Ik hoop dat iemand deze vragen zou willen beantwoorden... alvast mijn hartelijke dank!
Groetjes
Ellen (37w2d)
 
hallo Ellen,

Wat betreft die spataderen, kan ik je geen antwoord geven. Daar heb ik nooit last van gehad.

Wat betreft je vraag over sex na een zwangerschap/bevalling, kan ik je alleen mijn ervaring vertellen. Je hoort inderdaad wel verhalen over minder prettige sex, nadat je zwanger bent geweest. Mijn ervaring is het in ieder geval niet. Het is net zo prettig, als dat het voor de zwangerschap was. Mijjn  man heeft de bevalling absoluut niet als 'shocking' ervaren, en heeft nooit last gehad van negatieve assocaties bij de herinnering eraan.


groet, Miranda
14 wk, 5 dagen zwanger van de 2e
 
Hey Ellen,

Een collega van mij had tijdens haar zwangerschap ook een spatader van haar navel tot aan haar enkel lopen, over haar schaamlippen.
Zij had hier ongelofelijk veel last van, ze kon soms amper gewoon op een stoel zitten.
Voor de spataders op haar benen droeg ze steunkousen, maar voor de rest was dat nogal moeilijk. Ik weet niet of er voor de rest veel aan te doen is. Ik denk dat je dit best eens aan je huisarts vraagt.

Succes ermee!

Erika
 
Terug
Bovenaan