2 of 1 slaapje???

Mijn zoontje is 1 jaar. En hij heeft nooit zoveel geslapen overdag. Snacht slaapt hij prima. Hij word rond 7 a 730 uur wakker en dan krijg ik hem pas weer in bed om 11.00 uur 11.30 uur. Dan slaapt hij 3 kwartier. En dan krijg ik hem smiddags dus niet voor 4 uur in bed. En dan is het nog de vraag of hij wel gaat slapen. De laatste tijd dus niet meer. Met als resultaat dat hij errug moe is om een uur of 6. Savonds gaat hij om 8 uur naar bed, mits hij de 2 slaapjes gedaan heeft. Nu ben ik sinds 1 week op 1 slaapje overgegaan., Dit gaat smorgens prima. Hij gaat na zijn boterhammetje naar bed. Dit is rond 1 uur. Alleen slaapt hij dan ook maar 3 kwartier, en dit echt veel te weinig. Hij wordt ook huilend wakker. Ik heb al geprobeerd om hem in bed te houden maar dan huilt hij zich zelf helemaal over rood. Geen succes!!!! Hij is wel gezellig als hij eenmaal weer beneden is. Maar erg moelijk om het avond eten   te halen zo. En hij gaat dan om 7 uur naar bed. Heeft iemand tips om dit anders aan te pakken. Hoe krijg ik mijn mannetje zo ver dat hij wat langer slaapt. Groetjes Isa
 
Lastig hé,   zon overgangsfase!!
Hij gaat om  1 uur ong 1 naar bedje toe, is hij dan al niet te moe misschien?? Als je hem wat eerder brood geeft en hem om een uur of 12 laat slapen, misschien slaapt hij dan wat langer door of is hij gewoon een heel korte slaper?
Ik hoop dat je de oplossing voor hem vindt.
 
Hoi Isa,

Lastig he. Mijn zoon is ook nooit zo'n goede slaper geweest. Hij is nu 14 maanden en slaapt nog twee keer per dag. In de boekjes staat vanaf 1 jaar naar 1 slaapje gaan. Maar wij redden dat nog niet. Als ik hem te laat in bed doe slaapt hij juist niet. Hij is meestal tussen 6 en 7 wakker en gaat rond 10 uur weer naar bed. En 's middags tegen 16 uur. Hij slaapt tussen een half uur en heel soms anderhalf uur. Vroeger was het meestal drie kwartier, maar nu meestal een uur. Hij gaat wel 's avonds eerder naar bed dan jou kindje. Standaard om 19 uur, maar vaak red hij dat niet en dan krijgt hij om 18 uur eten en naar bed.
Er is natuurlijk geen juiste manier, die hangt af van je kindje. Ik zou hem toch nog weer eens eerder in bed proberen; wil hij niet, dan niet. Kan je een uur later nog eens proberen. Als dit niet werkt zou ik naar één slaapje gaan. Als hij tenminste gezellig is als hij wakker is. Dan maakt het toch verder niet uit? Gewoon 's avonds wat eerder.

He, he, beetje warrig verhaal volgens mij. Ik hoop dat je er toch wat aan hebt.
Groetjes,
Machteld
 
Hallo, mijn zoontje is nu 14 maanden bijna en sinds zijn geboorte al een goede slaper. Hij heeft maar 3 nachtvoedingen gehad en vanaf toen sliep hij snachts door. Hij woog toen ook 3860 gram en was al een stevige jongen. Nu gaat hij smiddags naar bed van half 1 tot gemiddeld half 4. Soms moet ik hem 4 uur wakker maken. Daarna gaat hij rond 9 uur savonds naar bed en slaapt dan door tot een uur of half 8/ 8 uur. Soms wordt hij om half 7   wakker maar dat is meestal de oorzaak van een flinke poepluier. Al met al mag ik niet klagen. De keren dat ik er snachts uit moest zijn op 1 hand te tellen.
Vanaf 10 maanden zijn we bij hem overgegaan van 2 naar 1 slaapje per dag. En dat ging prima.
 
Hallo,

Mijn zoontje is bijna 13 maanden. Hij is ook nooit zo'n lekkere slaper geweest.
Hij slaapt nu nog twee keer per dag en dan hooguit een uurtje.
Hij wordt 's-morgens om 7 uur wakker. Dan speelt hij eerst even op zijn kamer zodat ik mij kan aankleden. Vervolgens eet hij een bord pap en drinkt een beker melk.
Daarna kleden we hem aan. Rond een uur of half 11 wordt hij meestal weer moe en leg ik hem weer op bed. Hij geeft het vaak zelf al aan. Dan slaapt hij tot ongeveer half 12. Om 12 uur eten we een boterham en rond half vier gaat hij weer een uurtje naar bed.
Rond half 6 eten we en tussen half 7-7 uur gaat hij weer naar bed.

Dit ritme hebben we al geruime tijd en alleen als we 's-morgens weg zijn en hij goed bezig gehouden wordt, dan wil hij het nog wel eens redden tot 12 uur, maar ook dan slaapt hij maar een uur en zitten we vervolgens aan het eind van de dag met een vermoeid kind.

Op het kinderdagverblijf slaapt hij ook nog twee keer, maar daar slaapt hij wel langer dan een uur. Soms wel 2 uur. Waarschijnlijk komt dat omdat hij daar veel meer indrukken opdoet, dan thuis. Andere kinderen, andere speeltjes.

Ik hou me niet zo aan de boekjes qua slapen. Hij volgt gewoon lekker zijn eigen ritme en als hij moe is, gaat hij naar bed. Je kan het toch niet dwingen en als je het probeert zit je met een oververmoeid kind.

Groetjes Petra (moeder van Thijs)
 
Hoi meiden.



Sebas, nu 18 maanden, slaapt nog 1 keer op een dag, als hij de hele dag
buiten is geweest dan slaapt hij 2 keer. Is 's ochtends wakker om
6.30-7.00 uur en gaat 's avonds om 19.00 naar bed, uiterlijk 20.00 uur.
Tussendoor slaapt hij rond 11.00 uur en als hij dan honger heeft dan
gaat hij later pas om 14.00 uur en soms wil hij dan om 9.00 uur nog een
tukkie doen van een uurtje. Seba sis nooit een moeilijke slaper geweest
en heeft nu af en toe dat hij helemaal niet wil en laat hem dan
uiteindelijk om 5 uur een half uurtje slapen en dat gaat hij om 7 uur
naar bed, dit is nooit een probleem omdat we een vast ritueel hebben.
Eerst douchen, pyama aan, warme melk, papa kus en mama brengt hem naar
bed. Sinds dat we dit doenslaapt hij hartsikke goed. MIjn motto is nog
altijd tussendoor slaapt hij als hij moe is enmeestal is dat rond
dezelfde tijden. En als je je dagen een beetje volgens regelmaat hebt
dan zal je zien dat je kind dat ook overneemt en dan kan je makkelijker
plannen. Ik hoop dat ik dit met de 2e (25 wkn 2 dg) ook kan volhouden
want dan heb je tenminste tijd voor jezelf



Succes allemaal en luisteren naar je kind en niet vergeten wie de baas is



groetjes carreen

(moeder van sebastiaan 18 maanden, zwaner van de 2e 25 wkn 2dg)

 
Hallo,

Mijn zoontje is ook een jaar (25-6) en slaapt sinds zijn geboorte overdag ook erg slecht. In het begin hoorde ik van moeders dat hun kinderen naar iedere voeding weer gingen slapen nou die van mij bleef gewoon lekker wakker. In het begin dacht ik dat ik iets fout deed maar ik heb me er maar bij neer gelegd dat ik geen slapertje heb en hij slaapt 's nachts lekker door dus dat vind ik eigenlijk het belangrijkste. Mijn zoontje gaat om 12 uur naar bed en is  meestal na 1 uur a 1,5 uur weer wakker. Ik werk iedere avond en ga daarvoor om kwart voor vijf weg.  Mijn man is om vier uur thuis en eten we om kwart over vier met zijn 3-en warm. Mijn man geeft hem om zes uur nog een fles en om kwart over zes of half zeven ligt hij al in bed en is dan direct in slaap omdat hij zo moe is en slaapt hij door tot de volgende morgen. Milan voelt zich er prima bij, groeit en ontwikkelt zich goed alleen ik ben soms wel moe als hij zo weinig slaapt en ik moet zelf 's avonds nog gaan werken.

Groetjes,
Moontje
 
Hallo,

Onze dochter van ruim een jaar slaapt nog minder dan jouw zoon. Altijd
al gedaan ook. Ze is smorgens tussen half 7-7 uur wakker, slaapt dan
pas rond 12 uur en dit is meestal maar een klein uurtje, ze gaat al
maanden niet meer een 2e slaapje doen. Het frustreert mij ook wel eens,
omdat ik nergens aan toe kom en geen tijd voor mezelf heb, maar ze is
vrolijk en slaapt snachts goed. Je erbij neerleggen kan helpen. Het ene
kind heeft gewoon meer slaap nodig dan het andere.



Succes!

Vera

 
Terug
Bovenaan