2 of 3 wieler loopfietsje?

Mijn zoontje wordt bijna 2 jaar en willen hem graag een loopfiets geven maar ik twijfel of ik een 2 of 3 wieler moet kopen.
Een 2 wieler zou geschikt zijn vanaf 2 jaar maar lijkt me nog best moeilijk om daar ineens je balans op te houden.
Ik zag dat er ook fietsjes zijn die je van 3 naar 2 wieler kunt ombouwen.
Wat is jullie ervaring? Kan een kind van 2 echt al op een 2 wieler?
 
Met 2 jaar zou ik een 2 wieler kopen!

Mijn oudste is heeeel voorzichtig en kon met 2 jaar en 4 maanden toch 'al' op de loopfiets. Mijn jongste is heel ondernemend en reed met 20 maanden al weg op de loopfiets met 2 wielen.

Dus het ligt een beetje aan je kind wanneer hij het durft, maar ergens tussen 2 en 3 jaar gaan ze dat echt leren. Zonde om een 3 wieler te kopen voor een paar maanden!
 
2 wieler :) onze zoon heeft een 2 en een 3 wieler voor zn eerste verjaardag gegeven. Inmiddels met 21 maanden kan hij op allebei. Het voordeel bij onze 3 wieler is dat hij er ook mee kan leren fietsen.
 
Mijn zoontje heeft de driewieler gebruikt tot hij twee werd. Toen werd hij te groot. Voor zn tweede verjaardag hebben we een tweewieler gekocht. Het was even oefenen maar hij is nu twee maanden verder en hij rijdt met beide voeten in de lucht van hele kleine heuveltjes af. 
 
Ons zoontje ging rond de 20 maanden over van zijn kleine 3 wieler naar een grotere 2 wieler (zo'n standaard formaatje). De eerste keren proberen ze heel voorzichtig, zodra ze zelfvertrouwen krijgen gaan ze pas harder en meer trucjes uithalen.
Een tweewieler schijnt juist supergoed te zijn voor het ontwikkelen van balans en als je de verhalen van fietsenmakers mag geloven hebben kindjes na een loopfiets zo goed als geen zijwieltjes nodig bij een normale fiets.
Ons zoontje gaat sinds hij 2 is soms met papa naar de skatebaan en vliegt dan met zijn loopfiets over al die schansen (met bescherming uiteraard)?
 
Mijn zoon reed zo met een tweewieler weg. 
 
We hebben voor onze dochter een Veloretti trybike. 3 wielen dus die later naar 2 wielen gemaakt kan worden!
 
Terug
Bovenaan