2 Vraagjes over geboortekaartjes en kraamfeest

Heb 2 vraagjes!!!  Hopelijk kunnen jullie advies geven!

Vraag 1: We willen eind mei / begin juni een kraamborrel houden op een zondagmiddag in een restaurant. Nu willen we niet iedereen daarvoor uitnodigen, sommige mensen (familie of collega's  die we nooit privé zien) krijgen een kaartje ter info. Kans is uiteraard aanwezig dat er een aantal toch bellen voor kraamvisite, maar ik zie het niet zitten om 150-200 personen uit te nodigen voor die borrel. Of denken jullie dat dat wel meevalt?    

Vraag 2: is het heeeeeel genant om een kado-tip op het kaartje / uitnodiging borrel te zetten? Bijvoorbeeld kadobonnen? (zou uiteraard alleen erop komen te staan bij mensen die we uitnodigen voor de babyborrel)
Ik vind het aan de ene kant ideaal, ook voor degenen die komen maar aan de andere kant willen mensen mss zelf iets uitzoeken. Wat vinden jullie?

Alvast bedankt!

Groetjes, Janneke

He Janneke,

Tja, lastig. Ik zal je mijn mening geven maar doe vooral waar je jezelf goed bij voelt!

1) Ik heb zelf ook erg getwijfeld over een kraamfeest, maar heb er nu een paar meegemaakt die ik niet zo succesvol vond: te druk, te massaal, we moesten ongeveeer een kwartier in de rij om de 'kersverse' ouders te feliciteren en kind heb ik niet gezien (terwijl het hier toch om een redelijk goede vriendin ging). Misschien hebben zij het wel als heel prettig ervaren maar ik heb toen besloten dat ik het leuker vind om visite thuis te krijgen. Dan ben ik wel heel streng in de selectie hoor! ( Dus echt niet meer dan 1x visite per dag en 'verre'ooms/tantes'(die in ons geval bijna niet belden voor visite) pas na een maand of twee laten komen en dan evt met een groepje. Het is denk ik maar net welke insteek je het feestje wilt geven: wil je juist van de 'verre'kraamvisite afzijn (dan zou ik er zoveel mogelijk uitnodigen) of wil je een intiem feestej? (Dan zou ik het risico nemen dat heel veel mensen toch niet bellen).

2) WB het kado; vind ik ook lastig. Ik ben het helemaal met je eens dat je graag kadobonnen/geld ontvangt. Dat wil ik ook het liefst, zeker nu het de tweede is en we eigenlijk alles al hebben! (En het voorkomt dat je met 50 knuffels blijft zitten, pffff). Ik vind het zelf nooit zo luek staan, een kadotip op een geboortekaartej, al is het natuurlijk wel duidelijk. Wat ik doe is zoveel mogelijk mensen vooraf op de hoogte stellen van mijn wensen (mensen die dichtbij je staan vragen daar vast naar en je ouders/naaste familie kun je het natuurlijk zelf doorgeven zodat zij anderen weer op de hoogte kunnen stellen wanneer die ernaar vragen). Ook is mijn ervaring dat veel mensen ernaar vragen wanneer ze bellen voor kraamvisite. Dus voor ons geld: als het een jongen wordt zijn kleertjes welkom, maar bonnen/geld is altijd goed!

Ik hoop dat je er wat aan hebt, veel succes met keuzes maken!
Liefs,Marcia mv Puck en 32 w zw

ps: hoe gaat het met je nu je iets minder werkt?

Hoi,

Wij doe aparte kleine kaartjes   los bij de geboortekaartjes waar de uitnodiging voor het kraamfeest/borrel op staat. Want ook ik hoef niet iedereen op het feestje te hebben. Wij willen alleen famillie en goede vrienden die middag (doen het ook eind mei) op het kraamfeest hebben, en collega's en bv mama's van het forum   (heb leuke vrienden overgehouden   aan het forum  zomer 2006) die laat ik gewoon lekker apart een beschuitje komen eten. Die komen toch altijd met een groep en vind dat dan ook een stuk gezelliger. Vooral met die mama's die al een zwerm kindjes om zich heen hebben hihi.. Maar wij hebben dan ook voornamelijk het feest voor onze grote familie. Dit omdat ik een stuk verderop woon (01.15 uur rijden) en dan uiteraard iedereen altijd in het weekend op visite wil komen en dan ook erg lang blijft. Geen zin meer in,.. had bij mijn   zoontje na een half jaar nog kraambezoek!! Daarbij zijn het ook teveel mensen om allemaal naar het feestje te laten komen, dus zou ze dan niet kwijt kunnen bij slecht weer hihi (wij doen het gewoon thuis). Op deze manier dus een leuke mix van een feestje en beetje kraambezoek.

Dus hier aparte kaartjes bij de geboortekaartjes..

Wat betreft kadotip.. hmz,.. altijd moeilijk. Buiten het feit dat het voor de ontvanger een uitkomst is vind ik het zelf als gever altijd enorm storend als het op het kaartje staat. Ik laat daarom er iedereen vrij in, vind het belangrijker dat ze gezellig komen!

Succes!!

Esmé mv Kay en ???

(31.3 wk zwanger)

Hi meiden,

Wij laten 2 verschillende geboortekaartjes drukken, dat is geen probleem.

Ben het eens met Esmee, ik zie kraambezoek niet zitten omdat ook wij heel veel mensen kennen die van ver komen en onze meest close vrienden en familie komen toch wel eerder. Dat vinden we ook geen probleem.

Kadotip twijfelde ik sowieso al over maar lijkt me idd ook beter om niet te vermelden. hopelijk vragen ze ons wat we willen hebben hihi! ;-)

Mocht iemand nog (andere) tips hebben dan hoor ik het graag!

Greets, Janneke

Hallo allemaal

Wij krijgen ons kraambezoek gewoon thuis, dus daarover kan ik je geen adviezen geven.

Bij onze zoon hebben we toen een uitgebreid verlanglijst gemaakt met heel diverse dingen (van kleding, tot campingbedje, tot speelgoed)
Mensen vragen vaak als ze bellen voor een afspraak of je nog wensen hebt.
Wij konden dus heel gericht dingen vragen. Dus van een oom waarvan je altijd een groter bedrag krijgt, kun je een groter cadeau vragen. En bij bijvoorbeeld kleertjes kun je de maat zetten en welk seizoen.

Zo hadden wij alles wat we op ons lijstje hadden staan gekregen en voor het eerste jaar een complete gardarobe....

Succes!
Margo

Terug
Bovenaan