2 vraagjes

A

Anoniem

Guest
Hoi dames

Dit is mischien een raar vraag. Maar voor mij is het niet duidelijk.
Ik wil weten, vanaf welke dag je begint te tellen voor een nieuw cyclus.
Is het vanaf de eerste dag van de menstruatie, of de laatste dag??

Ik heb zelf een onregelmatige cyclus. Het varieert van 41-46 dagen. Tenminste als ik het goed berekend heb.
En voor al die vrouwen die een onregelmatige cyclus hebben, klussen jullie  (toch) op de veertiende tot zestiende dag(na het begin van een nieuwe menstruatie)  of toch  om de dag.
Hebben vrouwen die een onregelmatige cyclus,de kans dat zij voor de veertiende dag(na het begin van een nieuwe menstruatie) de vruchtbare dagen kunnen hebben??

groeten Nathalie

hoi nathalie
ik zelf ben ook onregelmatig ongesteld en als het over is kijk ik even op www.brabbel.nl
daar kan je het uit laten rekenen. en ik heb het deze maand zowel om 19 daggen als om 21 en 23 daggen. en op die dagen okk volop geklusd. dus misschien is dat een idee.
gr lins
ps oja dit is ronde drie en heb nu het gevoel dat het raak is maar kan pas over anderhalve week testen.

Hoi Nathalie,

De eerste dag van je cyclus is de eerste dag dat je ongi bent. De meeste vrouwen hebben een cyclus van zo'n 28 dagen. Dan heb je op de 14e dag ongeveer je eisprong.
Maar dat is vrij ideaal.
Ik had na de pil ook even een periode dat ik onregelmatige cyclussen had. De laatste twee waren 27 dagen. Dus ik hoop dat het nu redelijk regelmatig blijft.
Ze zeggen dat je dan vanaf dag 10 om de dag moet klussen. Normaal voelde ik mijn eisprong ook, maar deze cyclus niet. Denk dat ik de volgende cyclus ovulatietesten ga halen.Daar hoor ik veel positieve dingen over. Misschien is dat ook iets voor jouw.

Ook ben ik aan het temperaturen................Zo krijg je een beter beeld over je cyclus. Dat zou je misschien ook kunnen overwegen.

Groetjes,

SUUS

Hoi meiden

bedankt voor jullie reakties.
Het zijn harstikke goeie tips, waarmee ik aan de slag kan.
Heb net www.brabbel opengeklapt, en daar was ik zeer tevreden mee. Volgens die rekentabel ben ik op dag  22 tot 28 vruchtbaar. En het vruchtbaartst op de dag 25 en 26. Dus dat zijn de dagen 15 en 16 April.

Een ovulatie test lijkt mij ook handig. Kun je deze bij de apotheek halen??

groeten nathalie

Een ovulatietest is verkrijgbaar bij de apotheek, maar ook bij iedere drogist.

Groetjes,

SUUS

Hoi ,

Wij hebben tot en met ronde 6 gedacht we zien wel
en daarna(ik had een cyclus van 25 dagen)
Vanaf dag 10 tot en met dag 23 omde dag geklust
met het resultaat dat ik nu zwanger ben.
Je moet er wel plezier in blijven houden anders wordt het
zo'n verplichting.
Heel veel succes ermee

Groetjes leeuw32

Terug
Bovenaan