2 vraagjes

Hoi allemaal,

Ik had 2 vraagjes.

Is het normaal dat ik me ontzettend veel zorgen maak? Zoals vanmiddag en vanavond had ik best wel pijn in mijn buik. Ik was gelijk gestresst. Volgens mij is dat helemaal niet goed. En nu gaat het trouwens wel weer en is er dus eigenlijk niets aan de hand.

Vanochtend was ik voor 't eerst bij de huisarts en hij zij dat ik een afspraak bij de verloskundige kon maken tussen de 10e en de 12e week. Weten jullie of dat ook ietsjes eerder kan?

liefs
 

Hoi hoi,

het is volkomen normaal hoor dat je je zorgen maakt. Ik had er zelf ook zo nu en dan best last van hoor, vooral toen ik de kleine nog niet voelde.
Maar je kunt waarschijnlijk niet eerder bij een verloskundige of gynacoloog terecht, mits daar een reden voor zou moeten zijn. Maar ik zou maar wel vast bellen, dan kunnen ze direct een afspraak voor je plannen, anders duurt het misschien weer wat langer.
Ik zelf ben ook pas met 12 weken op controle geweest, bij de verloskundige en gynacoloog. Daar krijg je een termijn echo. Dus nog ff volhouden meid!

Nou, succes met je zwangerschap!

Groetjes Cody
36weken
 
Hoi Miek,

Ik vind het heel normaal dat je je zorgen maakt hoor. Zelf heb ik bij de 1e een mk gehad en daardoor ben ik deze hele zwangerschap al bezorgd geweest. Zelfs nu ik 36 weken zwanger ben, maak ik me nog wel eens zorgen al is het veel minder dan in het begin. Ik had trouwens aan het begin van de zwangerschap ook erg veel last van buikpijn en steken in mijn buik maar dat wordt vanzelf minder.

Wat betreft die afspraak. Ik loop zelf bij de gyn i.p.v. de vk en dat is een absolute luxe want je krijgt daar zoveel meer echo's en afspraken dan bij de vk. In het ziekenhuis maken ze ook vaak de eerste afspraak rond week 9/10. Dit is omdat je welliswaar met 7 weken al kunt zien of het hartje klopt, maar in week 8 en 9 de hersentjes zich ontwikkelen en dan is de kans op een mk ook nog wat groter dan na die 9/10 weken. Persoonlijk zou ik dus afwachten tot week 10.

Heel veel succes in ieder geval en probeer ook nog te genieten!!

Groetjes F.
 
Terug
Bovenaan