2 vraagjes

A

Anoniem

Guest
ik had m laatst ook al ergens gesteld, maar kan m niet meer vinden. op mn werk ben ik nu voor de helft ziek gemeld. werkte eerst full time en nu begin ik later en nmag ik eerder stoppen. (werk nog wel gewoon 5 dagen en ben 30 weken zwanger)
nu las ik ergens dat ze daar later als je zwangerschapsvelof hebt moeilijk mee gaan doen ivm 100%uitbetalen. weet iemand hoe dit zit? ik ga gewoon 5 weken van te voren stoppen. mn baas zei dat de ziekmelding voor mij geen gevolgen had, maar dat hij zo geld terug krijgt van een instantie.

het 2e vraagje gaat over de hik. hoe voelt het als mn kindje de hik heeft? volgens mij heb ik t 3 keer gevoeld nu, maar mn vriend zegt dat het veel te snel gaat daarvoor, maar het is wel steeds een tikje op de zelfde plek zeg maar. dat gaat zo een tijdje door en dan is het weg.

Hoi hoi ik heb toen ik zwanger was van mijn dochter vanaf de 25e week thuis gezeten ivm suiker en zware bloedarmoede. En heb eigenlijk nooit geen problemen gehad toen eenmaal mijn verlof inging. Het klopt wat je baas zegt dat hij jouw ziekte dagen vergoed krijgt. Ook jij krijgt gewoon de volle 100% vergoed dus maak je daar maar geen zorgen over. Hij moet je uiteraard wel ziekmelden anders kost het jouw eigen dagen maar volgens mij is hij daar niet zo moeilijk in wat ik een beetje uit jouw verhaal kan opmaken. Je tweede vraag kan idd heel goed de hik zijn. Je kindje neemt telkens een slokje van het vruchtwater dus als het daar te gulzig mee is krijgt het gewoon de hik. Bij mij was dat ook continu op de zelfde plek en de ene keer was het maar twee of drie keer en de andere keer hield ze het een kwartier vol. Geniet ervan het is zo'n appart gevoel. Heel veel succes met ge zwangerschap verders

Hoi Hoi!
Wat uitbetalingen betreft, geen idee, sorry maar ik neem aan dat daar wel antwoord op te vinden valt via de officiele instanties.
De hik! Je hebt het heus niet mis. Als je steeds op de zelfde plek met kleine tussen pauzes een stootje voelt is het de hil. Ik voelde de hik al met 25 weken en ben nu 33 weken en hij heeft nu wel wat minder de hik. Voel je een soort van trillingen en geen duidelijke pauzes dan is het inderdaad geen hik en is je baby aan het break dancen.
Sterkte! Vosje

Als ik jou was zou ik nog maar even met je baas gaan praten, want volgens mij (en mijn cao) is het zo geregeld dat als je (gedeeltelijk) ziekgemeld staat, dat je verlof dan gewoon 6 weken van te voren in gaat. Je mag dan niet een week langer doorwerken. Financieel heeft een ziekmelding van te voren geen invloed, je krijgt gewoon je volledige salaris uitbetaald.
Ik weet niet hoe het bij andere cao's zit, maar ik dacht eigenlijk dat een vrouw in Nederland gewoon wettelijk recht heeft op 6 weken voor de bevalling en minimaal 10 weken na de bevalling. Dus als je 6 weken van te voren stopt, en je kindje blijft nog lekker 2 weken zitten, dan krijg je na de bevalling alsnog gewoon je 10 weken. Als je 4 weken van te voren zou stoppen en je kindje blijft zitten, dan trekken ze die tijd van die 2 weken af die je later gestopt bent.

Ik zou zeggen zoek het even precies uit hoe het bij jou zit, anders werk je misschien onnodig een week langer door die je daarna niet terug krijgt! Succes!

Liefs Saskia

bedankt voor de tips. ga voor de zekerheid nog maar ff naar mn baas.

enne dan is het dus wel de hik..leuk! hihi.

Terug
Bovenaan