2 vraagjes

A

Anoniem

Guest
Haihai,

vraag 1: als de vliezen breken moet ik dan gelijk de vk op de hoogte stellen? Bij mijn 1e zijn ze namelijk gebroken dus weet het ff niet meer

vraag 2: als ik op de bank zit dan voel ik de gehele tijd een soort van hartklopping tussen mijn billen...tja kan er ook niets aandoen maar het het voelt heel raar en absoluut niet bekend? kent iemand dat gevoel??????

groetjes vivian

Ik heb direct de verloskundige gebeld toen mijn vliezen gebroken waren, je moet dan nl binnen 48 uur bevallen en anders inleiden zoals bij mij het geval was.
Ze checken ook altijd of het inderdaad vruchtwater is.

op je 2e vraag heb ik geen antwoord.

Groetjes Sharon, mv Isabel (4.5 maand)

Vraag 1:

Vanaf 37 weken zwangerschap geldt:
Als je vliezen breken en je kind is nog niet ingedaald dan moet je direct gaan liggen en  dag en nacht je VK bellen. Dit om te voorkomen dat de navelstreng wordt afgeklemd.
Als je vliezen 's nachts  breken en je baby is wel ingedaald  dan vragen de meeste VK's of je dat de volgende ochtend telefonisch wilt melden, tenzij je bevalling natuurlijk sneller verloopt, bijvoorbeeld als je heel snel heel regelmatig weeen krijgt.

Breken je vliezen voor 37 weken zwangerschap  dan ook altijd dag en nacht bellen.

Maar ik neem aan dat je nog wel een telefoonstenil zult krijgen van je VK met daarin de specifieke instructies die voor jouw praktijk gelden? Ten aanzien van weeen en intensiteit verschillen de instructies vaak. Bij ons is het met een tweede bellen als je weeen hebt die een uur langer dan een minuut aanhouden en minimaal elke 3-4 minuten regelmatig terugkomen.

Vraag 2:

Zou het kunnen zijn dat jouw baarmoeder rust op een grote ader (van jezelf) waardoor je je hartslag in je billen voelt. Ik heb zo'n plek op mijn buik waar het heel duidelijk voelbaar is.

Ingeborg

Ik bedoel telefoonstencil, het staat er nu zo raar!        

Terug
Bovenaan