2 vraagjes

Hallo allemaal,

Effe twee vraagjes over jullie dit doen.

1. Op de verpakking van friso staat hoeveel cc de baby van hoeveel kilo ongeveer drinkt. Deze zegt bijvoorbeeld dat een baby groter dan 5 kilo 180 cc drinkt. Mijn kindje is 10 weken en drinkt dan ook 180cc op. Wanneer wordt dit ongeveer meer? Hoeveel drinken de baby `s van jullie die ongeveer 10weken zijn of 5 kilo?

2. Wel een gedoe met de twee verschillende bereidingswijze van fiso normaal en de comfort, die ene met gekookt water en de ander in lauw. Friso infolijn zegt dat het in gekookt water moet, maar moet dat afgekoeld gekookt water zijn of heet? Ik doe het nu in het hete water, maar eer dat je dat kunt geven schreeuwt de baby van de honger, hoe doen jullie dat?

Groetjes
 
Hallo,
Mijn zoon is 17weken. Hij drinkt 180ml afgekoeld gekookt water met 6 schepjes poeder. Dit is totaal 200ml voeding. Een kleintje mag max. 1 liter voeding hebben op een dag.
Ik maak de voeding met lauw/warm water. Ik heb een fles met gekookt water in de koelkast. Dit vind ik zelf ideaal. Je kan mengen tot de goede temperatuur en hoef dus niet te wachten tot het gekookte water is afgekoeld. Met 180ml water kom ik vaak uit op 100ml koud en 80ml. gekookt water.
Groetjes
 
mijn zoontje is 8 weken en krijgt alleen de friso comfort ik breng het water in de magnetron aan de kook giet het dan over in het flesje doe het poeder erbij ff heel goed schudden en af laten koelen onder de koude kraan dit duurt ongeveer 2 min! werkt bij ons prima.
groetjes
 
Mijn dochtertje is 14 weken en krijgt ook alleen friso comfort. Ik breng het water ook aan de kook in de magnetron, doe dan poeder er bij, goed schudden en inderdaad dan afkoelen onder de kraan. Maar weet ongeveer wel wanneer ze honger heeft dus maak vaak voeding 10 min eerder klaar en laat het dan afkoelen.
Als je het water niet heet genoeg maakt, dan krijg je klonten (bij de comfort) en dat is een ramp.
Groetjes.
 
ik lees nu net dat een kleintje maar 1 liter water per dag mag, is dit echt waar?? het consultatieburo gaf mij het advies om 5 flessen van 250 cc te geven (met 6 schepjes) en hij was toen 10 weken
 
Ik weet dat het officieel niet meer 'mag' maar als je schoon te werk gaat en het water een paar minuten laat koken kun je ook wat meer flesjes in 1 keer maken,ik maakte altijd per 2 of 3 flessen,en later voor de hele dag (in een goed afsluitbare kan)
Friso comfort moet je idd met heel heet water maken tegen klonten
Waarom meng je eigenlijk,je kan ook alleen comfort geven
 
Ambra, wat een raar advies, als je een flesje met 6 scheppen maakt hoef je daar maar 180 ml water bij te doen, 250 lijkt me wel errug veel, je kan een keer 10-20 ml extra doen
 
Terug
Bovenaan