2 vraagjes

A

Anoniem

Guest
hallo meiden

ik lees veel met jullie mee maar heel veel schrijven doe ik niet
ik neem me voor om toch eens wat meer te gaan schrijven want het is echt gezellig.
ik heb 2 vraagjes..
Ons zoontje eet over het algemeen kei goed maar op zijn boterham wil hij alleen dingen die smeerbaar zijn. Kaas of boterhammenworst of ham wil hij niet dat pakt hij met 2 vingertjes vast en kijkt vies en gooid het op de grond.. en plakje worst ofzo wil hij ook niet .. net alsof de structuur hem niet aan staat.. herkennen jullie dit ?

en 2e vraagje
en zijn er al kindjes die op het potjes plassen en hoe hebben jullie dat geintroduceerd ?

ik hoor het wel van jullie
groetjes danielle

Kian is dol op worst en kaas, maar niet op z'n boterham. Hij haalt het er ook af, maar gooit het niet op de grond (da's toch zonde!). Hij peuzelt het lekker op en laat z'n boterham dan liggen. Dus ik doe ook alleen smeerbare dingen op brood. (is er gelukkig ook in de kaas en worst variant, dus geen probleem).

Misschien kun je eens proberen of ie van die babybell kaasjes lust (mini-kaasjes in een rood papiertje, in het koelvak van de supermarkt). Die zijn heel zacht en kun je als tussendoortje geven. Misschien vind hij het zo wel lekker.
En anders... jammer dan. Smeerworst en smeerkaas is toch ook goed?

Over het potje heb ik geen tips. Hier zitten we nog zwaar in de luiers.

Liefs Nelleke

Ivar eet ook eerst de kaas of worst eraf, en dan nog een deel van het broodje. Hier wissel ik het af met smeerbare kaas en worst.
Ik zou het gewoon aan je zoontje blijven aanbieden, eet hij het niet, dan niet, volgende keer misschien wel.

Potje: wij gaan in de zomer ermee bezig, heb nu zelf nog geen zin in dat "gedoe", potje staat wel in zijn kamertje maar hij heeft er nog nooit naar omgekeken

groetjes Jenneke

Hoi hoi,

Marly eet ook vaak alleen maar droog brood, en vindt dit lekker! Iets wat erop gesmeerd is, boter of pindakaas likt ze eerst eraf. Maar een plakje kaas of plakje worst eet ze ook, daarbij kan ik je dus niet helpen.
Wat ik alleen wil zeggen is dat (smeer-)leverworst ed niet zo gezond is voor kleine kindjes. De lever is toch een gifverwerkings- en opslagorgaan. En in smeerkaas zitten veel smeltzouten die niet zo gezond zijn voor onze ukkies. Marly geef ik  deze  dingen  dus niet. Maar dat moet je zelf weten, wat jij wilt.

Met het potje misschien wel een tip. Wij zetten Marly al vanaf zo'n 8-9 maanden tijdens een luierwisseling op het  potje. Dit gaat prima.  Ze plast bijna  altijd als  we haar erop zetten. Voor de rest doen we er eigenlijk niks mee.
Maar sinds een paar weekjes weet ik wel dat ze voelt als ze aandrang heeft. Want ze liep hier eens eventjes zonder luier en zei toen "oe!!", duwde haar buikje naar voren en begon te plassen. Ze voelde het dus wel al voordat ze ging plassen, maar heeft er nog niet echt controle over om het op te houden. Wel om het te laten gaan, want zodra ze op de wc zit, plast ze dus bijna gelijk.
Nu  sinds een paar dagen roept ze wel eens "poep, bah!" en ik dacht dat ze dan misschien wel moest poepen, dus heb ik haar dan meestal op de wc  gezet. Maar er kwam niks. Vandaag kwam ze tijdens het  spelen opeens naar mij toe en zei "poep, poep!". En wees op haar billetjes. Dit leek me wel serieus dus gelijk op de wc gezet en jawel, na een grote plas heeft ze ook nog flink gepoept! Misschien is het  toeval... misschien niet... we zullen zien, de komende dagen!! Spannend! Zou wel fijn zijn als ze nu op de wc zou poepen, maar zo niet, ook hartstikke prima natuurlijk!

Dus misschien een tip voor jou; zet hem gewoon eens op de wc of potje of wc met verkleiner en zie wat hij doet. Doet hij wat, PRIMA! Doet hij niet, ook PRIMA! Gewoon beetje  laten kennismaken. Dan zie je dan wel hoe het verder gaat...

Succes ermee!

Groetjes, Marloes mv Marly

Wat brood betreft heb ik ene makkelijk kind, die eet alle beleg en alle soorten brood, droog of niet. Vanochtend wilde ze poep op brood: mmmmmmmm poep zei ze: was kabouter Plophagelslag  Maar sinds vandaag heeft ze een nieuw woordje: pasee, wat wc betekent. Dat wijst ze aan in een boek, zegt ze tegen een echte wc (ze vertelt ook tegen een autoverkoper dat ze met mama naar de wc ging) en zegt ze ook tegen haar berenplasstoeltje waar ze ook regelmatig op gata zitten. De eerste keer deed ze direct een plas, vandaag niet, maar wil haar er wel wat vaker opzetten, benieuwd naar hoe dat gaat! Idd gewoon voorzichtig kennismaken en niets pushen, ze zijn echt nog heel jong hoor!

Terug
Bovenaan